اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل انتقاد کرد

مکان‌یابی نامناسب فرودگاه اردبیل / روحیه خیر‌خواهی باید تقویت شود

استاندار اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل در یک مکان نامناسب احداث شده در حالی که می‌توانستیم این فرودگاه را در مسیر اردبیل ـ مشگین‌شهر راه‌اندازی کنیم تا دچار مشکلات متعدد و کنسل شدن پروازها نباشیم.

مکان‌یابی نامناسب فرودگاه اردبیل / روحیه خیر‌خواهی باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: سیستم آیلس برای فرودگاه اردبیل خریداری شده و با دایر شدن این سیستم امکان نشست و برخاست هواپیما و دید خلبان تا 500 متر کاهش می‌یابد اما همچنان در هوای مه‌آلود امکان رفع مشکل به صورت جدی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ از فردا پروازهای شرکت هواپیمایی آتا که پیش از این به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده بود راه‌اندازی می‌شود و ما نیز سعی داریم تا با رفع برخی از موانع فرودگاه اردبیل را در ارائه بهتر خدمات به مردم کمک کنیم.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه قبل از ترمیم زیر‌ساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران باید برخورد دستگاه‌های اداری و بانک‌ها با سرمایه‌گذاران بهبود یابد، یادآور شد: کجای دنیا در حمایت از سرمایه‌گذار نظام بروکراسی پیچیده به وجود می‌آورند و یا به جای دستگیری از سرمایه‌گذار و تزریق سرمایه در گردش وی را به زندان می‌اندازند.

خدابخش با بیان اینکه در این دو ماه جلوی بسیاری از اجرائیات بانک‌ها را گرفته‌ایم و بخشی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار را به مسیر و چرخه اصلی تولید برگردانده‌ایم، گفت: بانک‌ها موظف هستند تسهیلات سرمایه در گردش حتی با تامین سفته به عنوان وثیقه به سرمایه‌گذاران پرداخت کنند و به جای سخت‌گیری باید روحیه خیرخواهی را تقویت کنند.

این مسئول رفتار عجیب با سرمایه‌گذاران را یادآور شد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که از 14 دستگاه استعلام می‌گیرد اگر با 14 تنگ‌نظری روبرو شود پا به فرار می‌گذارد که بهتر است قانون بهبود فضای کسب و کار را رونق بخشیم و بر اساس ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه قوانین و مقررات مخل تولید را از بین برده و جلوی رفتارهای سلیقه‌ای مدیران و کارشناسان را بگیریم.

استاندار اردبیل ضرورت بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی و اعتبارات چین را بیان کرد و افزود: قرار است برای راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در اردبیل که 427 میلیون یورو نیاز است از این محل منابعی تامین شود که قطعاً محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد به شرط آنکه 15 درصد آورده اولیه متقاضی تامین شود.

خدابخش ابراز داشت: سیمان خلخال به یک سرمایه‌گذار جدید انتقال می‌یابد و قرار است با دعوت از سرمایه‌گذار جدید، پرفسور خدادوست بستر احداث بیمارستان چشم پزشکی در سرعین فراهم آید و در کنار آن امتداد منطقه آزاد ارس تا بیله‌سوار و حل مشکلات منطقه ویژه اقتصادی نمین که نیاز به 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه دارد برطرف شود.

وی از قطعی شدن راه‌اندازی دانشگاه صنعتی خبر داد و عنوان کرد:‌ ما امیدواریم اگر بنگاه‌های اقتصادی نظیر کشت و صنعت فروخته شود پول آن به خزانه نرفته و در مسیر توسعه استان استفاده شود.

رئیس شورای اداری استان در مورد رفع تحریم برخی از رسانه‌ها برای حضور در جلسات استانداری ادامه داد: ما معتقدیم به همه جلسات استانداری باید همه خبرنگاران دعوت شوند و از نقل و انتقال آنها نیز استقبال می‌کنیم.

خدابخش گفت: بنده معتقدم مدیران توانمندی در این استان چه در بخش مطبوعات و چه غیر مطبوعات حضور دارند که باید از وجود آنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به اولویت‌های خود در حوزه فرهنگی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی نیز بنده در بدو ورود خود با خبر برگزار نشدن نمایشگاه کتاب به دلیل تامین نشدن اعتبار از طریق استانداری روبرو شدم و اعلام کردم که مگر قبل از بنده استانداری نبوده که فکری به حال برپایی نمایشگاه که سابقه پنج ساله دارد برگزار شود.

استاندار اردبیل حمایت جدی از فعالیت‌های مثبت قرآنی را یادآور شد و گفت: بنده با هنرمندان و اهالی فرهنگ نشست‌های مختلفی را داشتم و تلاش کردم تا در این حوزه با خیر‌خواهی روحیه‌های اعتماد و اطمینان خاطر افزایش یافته و همه با نگاه مثبت به همدیگر و حرکت‌ها نگاه کنند.

خدابخش یادآور شد: اگر ما با روحیه خیر‌خواهی و افزایش سرمایه‌‌های اقتصادی توجه کنیم توسعه اقتصادی نیز رخ می‌دهد و نتیجه این افزایش سرمایه‌های اجتماعی جز اعتماد نخواهد بود.

وی ضرورت برطرف کردن هواهای نفسانی، بدگویی‌ها و سوء‌ ظن‌ها را در روابط اجتماعی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم در این زمینه حرکت مثبتی را شاهد باشیم.

هنوز سندیکای بانکی برای دریافت تسهیلات پتروشیمی اردبیل محقق نشده است

رئیس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر در مسکن مهر پیمانکار به دلیل تورم جامعه متضرر شده باید این ضرر و زیان از سوی دولت و بخشی نیز از سوی خود صاحبان واحدهای مسکونی تامین شود.

خدابخش به مباحث گسترده مطرح شده در مورد پتروشیمی اشاره کرد و افزود: 545 میلیون دلار از طریق صندوق توسعه ملی مصوب شده و پتروشیمی اراک نیز به عنوان مالک پتروشیمی اردبیل 15 درصد منابع اولیه را تامین کرده است اما گیر اصلی در تشکیل سندیکای بانکی برای پرداخت این مبلغ است که تنها بانک توسعه صادرات و رفاه در این زمینه پیشقدم شده و هنوز یک بانک دیگر نیاز است تا این معضل برطرف شود.

این مسئول در پایان سخنان خود مشکلات ترافیکی شهر اردبیل را بسیار دردسر‌آفرین اعلام کرد و اظهار داشت: 26 درصد این ترافیک به دلیل تراکم عبور و مرور از ایستگاه سرعین تا تازه‌میدان، 26 درصد عامل ترافیک بانک‌ها، 24 درصد ادارات و بخشی نیز مربوط به تمرکز پزشکان در میدان سرچشمه است که سعی داریم به صورت علمی و کارشناسی و با دعوت از مهندسان مشاور در این زمینه مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول