اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب(س) تبریز در گفت‌وگو با فارس:

حماسه 9 دی نتیجه بصیرت و ولایت‌پذیری مردم بود

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: بصیرت و آگاهی ملت ایران در حوادث سال 88 بویژه در حماسه بی‌نظیر راهپیمایی نهم دی ماه نشان داد که بصیرت عموم مردم از بسیاری از خواص پیشی گرفته‌ است.

حماسه 9 دی نتیجه بصیرت و ولایت‌پذیری مردم بود

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به سالگرد حماسه 9 دی اظهار کرد: برخی از افراد و گروه‌هایی که ادعای قانون‌گرایی می‌کردند در جریان برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن، خلاف قانون عمل کرده و در حرکتی دیکتاتور مآبانه عده‌ای را به خیابان‌ها کشیده و از آنها استفاده ابزاری کردند.

وی این حوادث را ظلم بزرگ به ملت و نظام اعلام کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم، یک موفقیت بی‌نظیر در عرصه بین‌الملل بود اما حرکات ظالمانه و مغرضانه عده‌ای باعث شد تا این پیروزی ملت ایران در عرصه جهانی کمرنگ شود.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مواجهه مردم ایران با جریان فتنه را برخلاف پیش‌بینی و برنامه‌ریزی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای سلطه‌گر و سران داخلی فتنه دانست و افزود: نحوه برخورد مردم با توطئه پیچیده و اغفال کننده دشمنان از روی آگاهی و همراه با بصیرت و تعهد بود و نشان داد که ملت ایران در چنین حوادثی با شعور بالا و شکیبایی مسائل را رصد کرد و حرکت خود را با معیارهای تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی، خلق حماسه میلیونی مردم در نهم دیماه 88 را نتیجه داشتن بصیرت و ولایت پذیری مردم دانست و با برشمردن آثار و برکات حرکت مردمی 9 دی افزود: فتنه‌گران همواره به دنبال کسب قدرت و استحاله نظام اسلامی بودند اما مردم با حرکت عالمانه و با ولایت پذیری خود، آتش فتنه را به مسببین آن بازگرداندند و قدرت طلبان فتنه‌گر را رسوا و از صحنه سیاسی کشور محو کردند.

شایق، نقش رهبری در برون رفت از فتنه 88 را بسیار روشن و تعیین کننده اعلام کرد و افزود: درایت و اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری موجب شد تا این فتنه بزرگ با کمترین هزینه‌ای ریشه کن شود و کشور از یک آسیب بسیار جدی دور شود.

وی تصریح کرد: مردم مؤمن و انقلابی ایران با بصیرت خود و اطاعت از رهنمودهای رهبری، نه تنها به دشمنان فرصت عرض اندام ندادند بلکه با خلق حماسه 9 دی، فصل تازه‌‌ای در حرکت توفنده انقلاب اسلامی ایجاد کردند که کشور و ملت ایران سال‌ها از آثار و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول