اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

صنعت مبلمان تبریز صاحب زمین صنعتی می‌شود

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور ساماندهی، واحدهای تولیدی صنایع چوب و مبل در شهرک صنعتی سهند (تبریز 4) صاحب زمین صنعتی می‌شوند.

صنعت مبلمان تبریز صاحب زمین صنعتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسگری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی تفاهمنامه فی مابین اتحادیه درودگران و مبل‌فروشان تبریز با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، صنف مبل و چوب صاحب زمین‌های صنعتی کارگاهی و زمین‌های صنعتی می‌شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: با توجه به ایجاد ساماندهی در استقرار صنایع مرتبط در شهرک‌های صنعتی، پس از صنف چرم و کفش و چاپخانه‌داران، شاهد استقبال صنوف دیگر برای بهره‌مندی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم که در این زمینه تفاهمنامه‌ای نیز با اتحادیه درودگران و مبل فروشان به امضاء رسید.

عسگری در ادامه افزود: در این تفاهمنامه مقرر شده است که تعداد 30 قطعه زمین کارگاهی در متراژهای یک هزار تا سه هزارمتری برای استقرار تولیدکنندگان صنایع چوب و مبل تحویل متقاضیان معرفی شده از سوی اتحادیه درودگری و مبل فروشان شود.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی برای حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان این صنف با اعمال 10 درصد تخفیف در قیمت زمین کارگاهی، آماده ارائه زمین به قیمت 980 هزار ریال برای هر مترمربع به متقاضیان مشمول این تفاهمنامه است.

عسگری ادامه داد: از مجموع قیمت کل هر زمین کارگاهی مقرر شد که 20 درصد بصورت نقد اولیه دریافت و الباقی در اقساط 30 ماهه از خریداران وصول شود.

وی یادآور شد: از امضای این تفاهمنامه، استقبال چشمگیری از سوی تولیدکنندگان صنایع چوب و مبلمان شهرستان تبریز، صورت گرفته است.

عسگری اظهار کرد: 51 شهرک صنعتی مصوب در آذربایجان شرقی وجود دارد که 36 شهرک ناحیه در حال بهره‌برداری و 13 شهرک و ناحیه نیز در حال احداث است.

عسگری افزود: در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تا به امروز 12 هزار و 670 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و اشتغال بیش از 40 هزار نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کس پوشیده نیست.

عسگری افزود: شهرک‌‌های صنعتی بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آنها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان بازوی استراتژیک دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند اگر چه نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد شهرک‌های صنعتی کاملا شفاف است ولی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید ابزارهای حمایتی خود را به کار گیرند و روند ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول