اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

حرکت 150 هزار زائر پیاده به مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از 150 هزار نفر زائر پیاده به مشهد می‌آیند که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد 20 درصد رشد داشته است.

حرکت 150 هزار زائر پیاده به مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کارگروه زیارت استان که با حضور آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی در تالار آیینه حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حضور میلیونی زائر در شهر مشهد، شرایط کمی دشوار است اما با توجه به ستادهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی توانستیم شرایط مطلوب نسبی را برای زائران فراهم سازیم.

رئیس کارگروه زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه در دهه آخر صفر به اندازه جمعیت شهر مشهد زائر وارد این شهر می‌شود، افزود: در کارگروه زیارت سه مؤلفه سلامت، امنیت و شرایط اقامتگاهی را مورد توجه قرار دادیم و در بحث اقامتگاه سعی شده است از تمام ظرفیت استان استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان خراسان رضوی در خصوص زائرین پیاده اضافه کرد: در دهه پایانی صفر بیش از 150 هزار نفر از نقاط مختلف کشور با پای پیاده به مشهد سفر می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پیشرفت 20 درصدی داشته؛ برای رفاه این زائران 200 ایستگاه در طول مسیر برای استقبال از آنان فراهم شده است.

فروزان‌مهر ادامه داد: 60 درصد از زائرین پیاده را مردان تشکیل می‌دهند و 70 درصد از زائرین پیاده نیز جوانان زیر 30 سال هستند؛ طولانی‌ترین کاروان پیاده از حیث زمان مربوط به شهر بم بوده که 32 روز در راه هستند و بزرگ‌ترین کاروان هم با 3 هزار نفر از شهر نیشابور است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: حضور زائرین با پای پیاده میراث معنوی بزرگی است که در سال‌های اخیر شاهد رشد آن بوده‌ایم؛ امیدواریم این میراث معنوی در سازمان گردشگری ثبت ملی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من و مدیران استانی هفته گذشته در خصوص بحث زیارت با چهار تن از مراجع تقلید قم دیدارهایی داشتیم که رهنمودهایی نیز داشتند و بیان کردند که زیارت باید براساس عقلانیت و دوری از خرافه‌گویی باشد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول