اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مطرح کرد

هزینه‌‌های بالای کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد/ عدم همکاری بانک ملی با سرمایه‌گذاران

رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی یاسوج با اشاره به هزینه‌های بالای کشاورزی در استان گفت: همین معضل باعث شده بسیاری از کشاورزان به شیوه کشاورزی سنتی روی آورده و عطای مکانیزه کردن را به لقایش ببخشند.

هزینه‌‌های بالای کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد/ عدم همکاری بانک ملی با سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی صبح امروز در سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها که همکاری لازم را در راستای اجرای مصوبات گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی داشته‌اند، اظهار کرد: به جز بانک ملی مابقی بانک‌ها در زمینه استمهال به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای پرداخت معوقات بانکی همکاری خوبی داشته‌اند و امیدواریم که این رویه ادامه پیدا کند.

وی افزود: این همکاری و ادامه آن موجی تقویت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در استان می‌شود که لازم است از سوی هر دو بخش مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی یاسوج در ادامه گفت: یکی از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی و باغداری بالا رفتن هزینه‌های سوخت و کشاورزی و دیگر هزینه‌های جانبی است که موجب ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان شده است.

وی عنوان کرد: همین معضل باعث شده بسیاری از کشاورزان به شیوه کشاورزی سنتی روی آورده و عطای مکانیزه کردن را به لقایش ببخشند.

کیانی چنین رویکردی را برای کشاورزی استان ناخوشایند دانست و گفت: لازم است فکری به حال این مشکل شود که نه کشاورز و نه کشاورزی استان دچار ضرر شوند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالایی که در حوزه آب‌های جاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری وزارت نیرو، آب‌بهایی که برای واحدهای آب معدنی تعیین شده، کاهش یابند.

کیانی افزود: در سال‌های اخیر در اثر تحریم‌ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود آمده و بسیاری از آن‌ها متضرر شده‌اند.

وی از کاهش آب‌بها به عنوان یک مشوق برای سرمایه‌گذاری در بخش آب معدنی یاد کرد و گفت: ارائه هرگونه مشوقی که بتواند در این استان سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری تشویق کند ضروری و لازم به نظر می‌رسد که می‌بایست این مشوق‌ها در همه بخش‌های سرمایه‌گذاری دیده شوند.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول