اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد

آغاز بازرسی‌ از جایگاه‌های قدیمی‌تر CNG در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: بازرسی‌ از جایگاه‌های قدیمی‌تر CNG در استان آغاز شده و شرکت‌های بازرسی دارای صلاحیت این وظیفه را انجام می‌دهند.

آغاز بازرسی‌ از جایگاه‌های قدیمی‌تر CNG در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استاندارد همدان، فرهاد تیموری در تشریح اهمیت ایمن بودن جایگاه‌های CNG در استان اظهار کرد: اجرای استانداردهای 2، 1-7829 و 12054 از اول مرداد ماه 1392 در این جایگاه‌ها اجباری شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 40 جایگاه CNG در استان همدان وجود دارد، ابراز داشت: از این لحاظ جزو استان‌های پیشرو کشور در ایجاد و بهره‌برداری از این جایگاه‌ها هستیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: به منظور تامین ایمنی لازم برای شهروندان عزیز باید مخازن و شیر مخازن موجود در این جایگاه‌ها مورد بازرسی دقیق قرار گیرد و از استاندارد بودن آنها مطمئن شد.

وی گفت: لایه‌های درونی این تجهیزات پس از چند سال بهره‌برداری با ذخیره‌سازی و مصرف متوالی گاز مورد خوردگی قرار می‌گیرند که متاسفانه با مشاهده ظاهری سیلندرها امکان تشخیص میزان‌خوردگی وجود ندارد.

تیموری ضمن اعلام اینکه وجود رطوبت در مخازن گاز باعث تشدید محل خوردگی می‌شود، بر نصب و بهره‌برداری از درایرها برای کنترل میزان رطوبت در مخازن تاکید کرد.

وی افزود: بازرسی‌ها از جایگاه‌های قدیمی‌تر CNG در استان آغاز شده است و شرکت‌های بازرسی دارای صلاحیت این وظیفه را انجام می‌دهند.

مدیرکل استاندارد همدان ابراز داشت: در صورتی که نواقصی مشاهده شود، به جایگاه‌ها برای اصلاح موارد ابلاغ می‌شود.

وی گفت: ضروری است هنگام نصب و اجرای جایگاه‌های CNG نسبت به استاندارد بودن تجهیزات مورد استفاده و نصب صحیح آنها اطمینان حاصل شود، زیرا اقدامات اصلاحی پس از بهره‌برداری معمولاً هزینه‌های گزافی را برای مالکان جایگاه‌ها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/89002/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول