اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان:

جامعه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی سوق یابد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: جامعه باید از مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی به سمت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی سوق یابد.

جامعه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی سوق یابد

رحمان قلاوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای به دنبال آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است اگر از کارآفرینان حمایت و پشتیبانی شود می‌توان چندین شغل ایجاد و تعداد زیادی از جوانان را جذب بازار کار کرد.

وی ادامه داد: با کمک به کارآفرینان می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری کمک کرد اگر شغل پایدار باشد خانواده و افراد شاغل به آن شغل اتکا پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: با وجود زمینه‌های اشتغال بومی در حرفه‌های صنایع دستی، گلیم بافی، حصیربافی، عبابافی و ... می‌توان محصولات و تولیدات خوبی روانه بازار داخلی و خارجی کرد.

وی با اشاره به اینکه از کارآفرینان فنی و حرفه‌ای حمایت می‌شود اذعان کرد: توسعه کارآفرینی و استفاده از تمام امکانات و پتانسیل‌های موجود در این رابطه باعث ایجاد اشتغال و کسب و کارهای خرد و خانگی می‌شود بنابراین حمایت جدی از کارآفرینان فنی و حرفه‌ای لازم است.

قلاوند با بیان اینکه هر شخصی که با انگیزه و علاقه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرد بیکار نخواهد ماند تصریح کرد: جامعه باید از مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی به سمت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی سوق یابد.

وی اضافه کرد: جوانان با تکمیل دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف و آشنایی با دنیای واقعی و کار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به یک تولیدکننده کارآفرین و نیروی انسانی ماهر و متخصص تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول