اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال دماوند:

طرح صدور شناسنامه مکانیزه در دماوند اجرا ‌می‌شود

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دماوند گفت: یکی از اقدامات ثبت احوال نوین در شهرستان دماوند، تهیه و اجرای طرح شناسنامه مکانیزه بوده که به تازگی در این شهرستان به اجرا درآمده است.

طرح صدور شناسنامه مکانیزه در دماوند اجرا ‌می‌شود

علی عمیم امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: اجرای کارت ملی هوشمند، آرشیو کردن اسناد هویت شهروندان و ثبت وقایع چهارگانه تولد، ازدواج، طلاق و فوت به صورت دقیق و به‎روز از جمله اقدامات ثبت احوال شهرستان دماوند است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دماوند، برنامه‎ریزی دقیق و منسجم برای توسعه کشور را نیازمند اطلاع دقیق از میزان جمعیت در سطح کلان و خرد دانست و افزود: افراد اطلاع ‎دهنده وقایع حیاتی مانند والدین نوزاد و یا فرزندان و بازماندگان متوفی باید نسبت به اطلاع به‎موقع و در موعد مقرر واقعه حساس باشند.

عمیم یکی از مهم‎ترین وظایف ثبت احوال را ثبت وقایع حیاتی خواند و ثبت احوال را به عنوان مرکز آماری متقن و امین و محرم اسرار هویتی افراد برشمرد.

وی همچنین ثبت ‌احوال را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارای جایگاه زیرساختی و حاکمیتی در کشور معرفی کرد که اطلاعات از طریق اعلام به‎ موقع و صحیح وقایع حیاتی همچون تولد و فوت از سوی شبکه اطلاعی تغذیه می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دماوند در خصوص اهمیت صحت آمار جمعیتی و ثبت وقایع حیاتی تصریح کرد: صحت این آمار در نظام جامع شناسایی ایران و ایرانی و زیرساخت‌های استراتژیک دولت الکترونیک بسیار مؤثر است.

وی افزود: همچنین اطلاع دقیق از میزان آمار وقایع حیاتی کشور، برای تحقیق و بررسی در زمینه معضلات جمعیتی بسیار کاربردی است و کمک زیادی در حل مشکلات بخش‌های بهداشت و درمان، اقتصادی،‌ توسعه و عمران شهری، فرهنگی و اجتماعی و توسعه کشوری دارد.

عمیم ثبت‌ 1023 مورد تولد (493 مورد پسر و 530 مورد دختر)، یک ‌هزار و 76 مورد ازدواج (911 مورد شهری و 165 مورد روستایی) و 145 مورد فوت (162 مورد مرد و 307 مورد زن) را به عنوان بخشی از آمار 9 ماهه اخیر در سال جاری در شهرستان دماوند برشمرد.

انتهای پیام/2568/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول