اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس:

خدا مردم عراق را متحول کرده است / پیاده‌روی اربعین بزرگترین راهپیمایی عصر

حجت‌الاسلام پناهیان تجمع بزرگ اربعین در کربلا را تحول عظیم تاریخ و جهان اسلام دانست و خواستار برنامه‌ریزی هدفمند مسئولان و رفع نقص‌‌ها در این خصوص شد.

خدا مردم عراق را متحول کرده است / پیاده‌روی اربعین بزرگترین راهپیمایی عصر

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان که در حاشیه حضور کاروان عظیم زائران استان قزوین همگام با سایر زائران جهان شیعه در کربلا حضور داشت در گفت‌وگوی با خبرنگار اعزامی فارس قزوین به کربلا با تحولی عظیم خواندن این حرکت باشکوه، اظهار داشت: نقص‌هایی از سوی مسئولان نیز در این حرکت دیده می‌شد که باید برای سال‌های آینده برطرف شود.

وی افزود: مشکلاتی که در مرز برای عبور و مرور زائران به وجود آمد، مشکلات حرکت و نقل و انتقال زائران تا محل استراحت در نجف و کربلا باید توسط مسئولان برای سال آینده برطرف شده و این برنامه‌ریزی در حد این جمعیت میلیونی باشد.

پناهیان با اشاره به هزینه‌ای که برای عبور و مرور دریافت می‌شود، عنوان کرد: شایسته است مسئولان با پیگیری و برنامه‌ریزی لازم از این هزینه‌ها در مسیر بهبود شرایط حضور زائران در این تجمع عظیم بهره‌گیری کنند.

وی حضور مسلمانان در تجمع بزرگ اربعین را باشکوه عنوان و پیش‌بینی کرد قطعا سال‌های آینده پیاده‌روی زائران حسینی به سوی کربلا بسیار بیشتر از این تعداد خواهد شد و باید از هم‌اکنون برای این مهم برنامه‌ریزی کرد.

پناهیان تصریح کرد: خدایی که مردم عراق را متحول کرده و متوجه امام زمان (عج) کرده است، دل‌های دیگر مؤمنان را نیز متحول ساخته و حسینی می‌کند.

وی آمادگی مسئولان برای استقبال از زائران را با اهمیت دانست و تاکید کرد: این حرکت عظیم پیاده‌روی و تجمع روز اربعین تحول عظیم در جهان و تاریخ اسلام است.

پناهیان اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگترین راهپیمایی عصر در جهان و تاریخ است که ارزش معنوی آن فوق‌العاده بالا بوده و ارزش سیاسی آن به حدی بالاست که قابل توصیف نیست.

پناهیان راهپیمایی و تجمع اربعین در کربلا را موجب عزت و اقتدار جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد:‌مسئولان نباید نسبت به این سرمایه عظیم اجتماعی با پشتوانه هزاران ساله بی‌اعتنا باشند.

وی خاطرنشان کرد: این تجمع عظیم اربعین نتیجه خون صدها هزار شهید بوده و ظرفیت و توانایی تربیت مجاهدان و شهدای زیادی را دارد.

پناهیان با واکاوی علل وقوع این حرکت عظیم ابراز داشت: بی‌تردید این حرکت عظیم به پشتوانه عموم مسلمانان جهان به وقوع پیوسته اما یک حرکت عوامانه نبوده و مظهر قدرت جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: حرکت عظیم اربعین نه تنها عوامانه نیست بلکه عارفانه است و چرایی مشارکت بیشتر مردم نیز تفسیر این واقعیت است که بار دیگر عوام از خواص پیشی گرفته و جلو افتاده است که این مهم نشان‌دهنده عوامانه بودن این حرکت نیست.

وی یادآور می‌شود، بنا بر آمار غیر رسمی نزدیک به 30 میلیون زائر از سراسر کشورهای جهان اسلام از جمله ایران، بحرین، عربستان، ترکیه، قطر و حتی کشورهای غیر اسلامی از جمله سوئد، آمریکا، آلمان، اتریش و غیره در این تجمع عظیم اربعینی حضور داشتند.

انتهای پیام/77009/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول