اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالک کاشانی در گفت‌وگو با فارس:

سیدعلی‌اکبر پرورش شخصیتی مومن و مجاهدی پارسا بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت در گذشت سیدعلی‌اکبر پرورش، گفت: او شخصیتی مومن و مجاهدی پارسا بود.

سیدعلی‌اکبر پرورش شخصیتی مومن و مجاهدی پارسا بود

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تسلیت در گذشت سیدعلی‌اکبر پرورش به ملت همیشه در صحنه ایران و خانواده محترمشان و همچنین مردم اصفهان،اظهار کرد: سیدعلی‌اکبر پرورش از اعضای کابینه شهید محمدعلی رجایی و دولت موقت محمدرضا کنی بود.

وی با بیان اینکه مرحوم سیدعلی‌اکبر پرورش شخصیتی مؤمن و مجاهدی پارسا بود، افزود: مرحوم پرورش شخصیتی مفید برای اسلام، جامعه اسلامی و ملت ایران بود که صاحب همه امتیازها به خصوص در بحث عرفان و سیر، سلوک و همچنین آشنا با قرآن و فضای قرآنی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مرحوم پرورش نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم و چهارم و مدتی عضو هیئت رئیسه دوره اول و چهارم بود، ادامه داد: این شخصیت بزرگ در سال 1361 به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

وی با اشاره به سوابق سیاسی مرحوم پرورش، تاکید کرد: عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری (نامزد احتیاطی حزب جمهوری اسلامی)، عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی از سال 1372 تا‌کنون و قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تا 1380 را می‌توان از سوابق سیاسی او نام برد.

سالک با اشاره به توسل مرحوم پرورش به ائمه اطهار (ع) در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، تصریح کرد: او از کسانی بود که در زیر شکنجه‌های رژیم ستم‌شاهی قبل از پیروزی انقلاب زندانی‌های سخت طاقت‌فرسایی را تحمل کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انس عمیق زنده‌یاد پرورش با امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایامی که ایشان به رحمت ایزد پیوستند متقارن بین اربعین و رحلت پیامبر اکرم (ص) است و درگذشت ایشان در روز جمعه  نیز به نوعی برای شخصیت مبارک ایشان کافی است و من بار دیگر درگذشت این مرد بزرگ را به مردم همیشه در صحنه ایران و به خصوص خانواده معظم ایشان و مردم اصفهان تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/63023/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول