اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

بیست ‌و نهمین دفتر ستاد بازسازی عتبات خراسان‌رضوی در گلمکان افتتاح شد

بیست‌ و نهمین دفتر ستاد بازسازی عتبات خراسان‌رضوی ظهر امروز در گلمکان افتتاح شد.

بیست ‌و نهمین دفتر ستاد بازسازی عتبات خراسان‌رضوی در گلمکان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد منصوری امام جمعه گلمکان با اشاره به افتتاح این دفتر اظهار داشت: گنبد و بارگاه فعلی امام حسین(ع) به همت گذشتگان ساخته شده و در حال حاضر نیز عاشقان ولایت باید فرصت بازسازی عتبات عالیات را مغتنم شمرده و بیش از پیش در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: نصب هر خشت در حرم‌های شریف و اعتاب مقدسه سبب پاسداشت و تعظیم شعائر الهی است.

امام جمعه گلمکان با تاکید بر همکاری و همراهی با ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات باعث زنده ماندن دین خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی نیز در سخنانی به فعالیت‌های انجام شده در جهت بازسازی، توسعه و تعمیر حرم ائمه معصومین در کشور عراق اشاره کرد و گفت: حرم ائمه مأمن و پناه دل عاشقان مکتب ولایت و امامت است که پس از سالها انتظار افتخار بازسازی آن نصیب مردم ایران اسلامی شده است.

جعفر دهنوی افزود: بازسازی عتبات عالیات از آرزوهای رزمندگان و حاصل نثار خون شهدا بود که امروز محقق شده و توسط پیروان راه عشق و شهادت در حال پیگیری است.

دهنوی ساخت صحن حضرت زهرا (س) با وسعتی بالغ بر 218 هزار مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین صحن جهان اسلام، ترفیع گنبد حرم اباعبدالله و احداث صحن حضرت زینب در کربلا را از طرح‌های مهم ستاد بازسازی عتبات کشور عراق عنوان کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های خاص تعهد شده از سوی خراسان رضوی گفت: تامین 16 هزار خشت طلا جهت مطلا نمودن سه ایوان حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) از پروژه‌هایی است که توسط خراسان‌رضوی تعهد شده و تاکنون 30 درصد از آن توسط مردم ولایت‌مدار خراسان تحقق یافته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: 28 دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‌های استان در حال فعالیت جهت جذب مشارکت اقشار مختلف در بازسازی اعتاب مقدس اهل بیت(ع) هستند و افتتاح بیست‌و‌نهمین دفتر ستاد در گلمکان به همت امام جمعه گام مهمی برای توسعه دفاتر ستاد در شهرهای دارای ائمه جمعه است.

انتهای پیام/2202/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول