اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

طرح مجلس به معنی تغییر قطعی پایتخت نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی که به تازگی در صحن علنی کلیات آن به تصویب رسیده، به معنی تغییر قطعی پایتخت از تهران نیست.

طرح مجلس به معنی تغییر قطعی پایتخت نیست

محمدجواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و با افزایش بی‌رویه و غیر منطقی جمعیت پایتخت، شرایطی در تهران ایجاد شده که دیگر ادامه آن مقدور نیست.

وی تصریح کرد: ترافیک سنگین و آب و هوای نامناسب به ویژه افزایش آلودگی هوا در اکثر روزهای سال موجب شد که شهروندان تهرانی با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده و سالانه هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل لازم است طرحی برای ساماندهی شرایط فعلی تهران اجرا گردد که در کنار رفع و یا حداقل کاهش مشکلات فعلی، خدمات‌رسانی بهتری به شهروندان و ساکنان آن انجام شود.

کولیوند ادامه داد: یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر چند بار مطرح شده، بحث تغییر پایتخت و انتقال پایتخت از تهران است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از اقدام جدید مجلس با عنوان تصویب طرح انتقال پایتخت یاد کرده‌اند، آیا مجلس به دنبال انتقال پایتخت از تهران است، گفت: طرحی که در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن در روزهای اخیر در صحن علنی به تصویب رسید، به معنی انتقال قطعی پایتخت از تهران نیست.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: اگر این طرح در مجلس به تصویب نهایی رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند، دولت موظف می‌شود که با تشکیل یک کار گروه ویژه با حضور کارشناسان و مدیران دستگاه‌های مسئول موضوع ساماندهی شرایط فعلی تهران را بررسی و نظر کارشناسی خود را ارائه دهد.

کولیوند گفت: ممکن است این کار گروه در نهایت به تغییر و انتقال پایتخت از تهران برسد و یا اینکه راهکارهایی را با هدف ساماندهی و رفع مشکلات موجود پیشنهاد کند.

وی ادامه داد: این کار گروه باید طی 2 سال کار کارشناسی لازم را انجام داده و سپس نظر خود را اعلام کند که در این صورت ما وارد فاز دوم طرح ساماندهی تهران می‌شویم.

کولیوند در پایان تاکید کرد: بنابراین طرحی که کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده به معنی انتقال قطعی پایتخت نیست و مجلس تنها دولت را ملزم به بررسی کارشناسی شرایط فعلی تهران و ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود کرده‌اند.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول