اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس بیان کرد

امنیت پایدار در مجاورت ناپایدارترین نظام سیاسی/ اعجاز «شوشتری» چه بود؟

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به اقدامات اساسی و زیربنایی شهید شوشتری برای بازگرداندن امنیت به شهرهای خراسان گفت: امنیت کنونی در مجاورت کشوری که ناپایدارترین نظام سیاسی ظرف 34 سال گذشته را داشته، مطلوب است.

امنیت پایدار در مجاورت ناپایدارترین نظام سیاسی/ اعجاز «شوشتری» چه بود؟

سردار غلامرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد با اشاره به وضعیت امنیت مرزهای استان اظهار داشت: در بحث امنیت ابتدا باید مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن را در ذهن داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه افغانستان کشوری است که ظرف 34 سال گذشته ناپایدارترین نظام سیاسی را تجربه کرده و یکی از ناامن‌ترین نقاط جهان است، گفت: باید به افرادی که مسئول ایجاد امنیت در استانی که مجاور چنین کشوری است، تبریک گفت.

وی افزود: استان خراسان رضوی در گذشته از بخش جنوبی تا بخش بردسکن و کوهسرخ و غیره توسط اشرار ناامن بود اما اکنون شرایط ارزشمندی به برکت تلاش‌های نیروی انتظامی، مرزبانی و از همه مهم‌تر شهید شوشتری که برای پاکسازی این منطقه انجام دادند، حاکم است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: ماه‌ها تلاش شهید شوشتری در ارتفاعات تربت حیدریه برای پاکسازی اشرار به گونه‌ای بود که بعضاً 20 روز با دو یا سه واحد رزمی با مهمات و هلی‌کوپتر به فعالیت مشغول بودند تا امنیت فعلی در استان حاکم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد ناامنی‌های آن هنگام وجود ندارد، گفت: امنیت فعلی با وجود همجواری با افغانستان که تحت تسلط قدرت‌ها و اشغال آمریکا و مرکز اصلی تولید مواد افیونی و مخدر بوده رضایت‌بخش است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: امنیتی که توسط دستگاه‌های مسئول و حمایت‌های رده‌های مختلف نظامی، انتظامی و بسیج حاصل شده هرگز قابل مقایسه با دوره شرارت‌ها نیست.

احمدی در ادامه افزود: به هر حال دغدغه امنیت همواره وجود دارد و البته رخدادها و حوادث به نسبت تهدیدات و برنامه‌ریزی‌های دشمن که تلاش می‌کند ناامنی، ناپایداری و نارضایتی معیشتی و زندگی را به منطقه بازگرداند، رضایت بخش است.

انتهای پیام/2202/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول