اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرک صنعتی خراسان شمالی:

برخی واحدهای صنعتی خراسان شمالی در کشور منحصرند

سرپرست شرکت شهرک صنعتی خراسان شمالی گفت: برخی واحدهای صنعتی این استان در زمینه تولید در سطح منطقه و حتی در کشور منحصرند.

برخی واحدهای صنعتی خراسان شمالی در کشور منحصرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی یوسفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از واحد تولید نشاسته صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون واحدهایی همچون بلور آب شیروان و برخی واحدهای دیگر را در استان داشته که تولیدات آن‌ها انحصاری است.

وی، حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی را از رویکردهای این شرکت برشمرد و گفت: به همین منظور پیگیر تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و سایر قالب‌ها به منظور سرمایه گذاران و صنعتگران هستیم.

یوسفی با اشاره به برگزاری تورهای صنعتی برای خبرنگاران آن را باعث آشنایی فعالان این بخش با ظرفیت‌های واحدهای تولیدی صنعتی استان برشمرد.

مدیر واحد تولید نشاسته نیز در جریان بازدید خبرنگاران اظهار کرد: تولیدات این واحد برای مصارف صنایعی چون شکلات سازی، کاغذ سازی ، چسب سازی و پارچه می‌رسد.

افشین نقی‌زاده با اشاره به اینکه عمده خط تولید این واحد توسط خودمان ساخته و راه اندازی شده است، افزود: هم‌اکنون 30 نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه این واحد تنها کارخانه تولید نشاسته صنعتی در سطح استان خراسان شمالی است، متذکر شد: هم‌اکنون نصف ظرفیت ، تولید داشته که در صورت تزریق نقدینگی آمادگی داریم تا این واحد را سه شیفته فعال کنیم.

نقی‌زاده، یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی را درصد بالای سودهای بانکی عنوان کرد و افزود: این در حالی است که با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها دستمزد کارگران و سایر هزینه‌ها به خاطر رقابت این قبیل واحدها، تولیدات ما هیچ‌گونه افزایشی را نداشته است.

به گزارش فارس، خبرنگاران خراسان شمالی همچنین از شرکت برودت صنعت خاوران واقع در شهرک صنعتی شماره دو در بیدک هم بازدید کردند.

مدیر این شرکت با بیان اینکه این واحد با هدف تولید ساندویچ پانل و انواع سردخانه در سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: محصولات این واحد عمدتاً ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای و انواع سردخانه‌های ثابت، متحرک و کامیونی است.

امید نادری قابلیت این شرکت را تولیدات ساندویچ پانل در ضخامت‌های مختلف بین چهار تا 25 سانتیمتر و با عرض یک تا 2/1 متر عنوان کرد و افزود: طول بنا به سفارش برای موارد سردخانه‌ها، کارخانجات صنعتی و مکان‌های ورزشی قابل اجرا است.

به گفته وی، طراحی و اجرای انواع کمپ‌های اداری، کارگاهی، مسکونی و کانکس از دیگر خدمات واحد تولیدی شرکت برودت صنعت خاوران به شمار می‌رود.

نادری قیمت‌های تولیدات این واحد را نسبت به مشابه در سطح نازل‌تری دانست و عنوان کرد: البته در کنار آن به کیفیت نیز توجه خاصی شده است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت را صادرات به کشورهای همجوار عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول