اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور:

ارتباط بین وقف و رسانه باید به خوبی برقرار شود

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: ارتباط بین وقف و رسانه در شرایط فعلی باید به خوبی و بیش از گذشته برقرار شود.

ارتباط بین وقف و رسانه باید به خوبی برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، روح‌الله جمعه‌ای ظهر امروز در نخستین همایش «وقف و رسانه» استان سمنان که با حضور پرشور اصحاب رسانه و مسئولان در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید رسالت و وظیفه خود را در حوزه وقف به خوبی انجام دهیم و همایش وقف و رسانه در استان سمنان نیز بدون شک، با هدف افزایش تعامل اصحاب رسانه با سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.

وی افزود: در مقطعی، بررسی‌های دقیقی در ارتباط با وقف و ریشه‌شناسی آن داشتم که در این بررسی‌ها، مشخص شد که وقف از ابتدای آفرینش انسان مطرح بوده و امور خیریه و صدقه نمود بیرونی داشته و در کتاب «داستان راستان» استاد مطهری نیز به خوبی به آن اشاره شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور تصریح کرد: پس از اسلام و در جنگ احد نیز وقف به خوبی بین مسلمانان نهادینه شد و در لشکر اسلام، افرادی به وقف پرداختند.

جمعه‏ای گفت: در این بین، یک فرد یهودی نیز وقتی به شهادت رسید، اختیار املاک و دارایی‌های خود را به پیامبر گرامی اسلام داد و این امر باعث شد تا سنت حسنه وقف آن زمان نیز جاری شود.

وی افزود: وقف امروز در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد و تنها مختص به زمان حاضر هم نیست.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور ادامه داد: توجه به سنت‌های حسنه و کمک به دیگران به اشکال مختلفی از جمله صدقه، هبه، وقف و ... وجود داشته؛ اما بیش از همه، وقف دارای جایگاه است.

جمعه‏ای افزود: وقف بیشتر ریشه ایرانی دارد و در برهه کنونی در کشور ما باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی گفت: باید دانست که وقف تنها مختص به دارایی‌ها و املاک نیست و می‌تواند معنوی بوده و در موضوعات متفاوت اعمال شود و این سنت حسنه با محدودیتی مواجه نیست.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور همچنین با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین وقف و رسانه در کشور به خوبی برقرار شود، گفت: رسانه، امروز ابزاری است که سبب قوام و دوام هر حرکتی می‌شود و می‌تواند بسیاری از برنامه‌ها را به مرحله اجرا برساند.

انتهای پیام/2249/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول