اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بانک‌ها صندوق پول دولت‌ها نیست/صنعت نساجی احیا شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بحث مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش که بیشتر واحدهای صنعتی با آن درگیر هستند، گفت: بانک‌ها باید حامی و در کنار بخش خصوصی باشند اما این را نیز باید خاطر نشان کرد که بانک‌ها صندوق پول دولت‌ها نیست که هر لحظه بخواهند دست دراز کنند و بردارند.

بانک‌ها صندوق پول دولت‌ها نیست/صنعت نساجی احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جمع مدیران صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به بحث مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش که بیشتر واحدهای صنعتی با آن درگیر هستند، اظهار داشت: بانک‌ها باید حامی و در کنار بخش خصوصی باشد اما این را نیز باید خاطر نشان شد که بانک‌ها صندوق پول دولت‌ها نیست که هر لحظه بخواهند دست دراز کنند و بردارند.

وی ادامه داد: امروز سیستم بانکی توام با واحدهای تولیدی، می‌توانند مجموعه اقتصادی بزرگی تولید کنند و در هیچ کجای دنیا بخش خصوصی منهای سیستم بانکی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیستم بانکی رسالتش دریافت پول از مردم و تزریق آن در چرخه تولید است، خاطر نشان کرد: بهترین چرخه برای بانک‌ها حمایت از واحدهای تولیدی است.

وی گفت: از سیستم بانکی استان تقاضا می‌شود با حضور معاونت برنامه‌ریزی استانداری و معاونت توسعه منابع و مشاورین، جلساتی تشکیل دهند تا سیستم بانکی از این مشکلاتی که درگیر با آن است خارج شود و استانداری نیز برای رفع مشکلات اقداماتی انجام خواهد داد اما به شرطی که بخش عمده‌ای از منابع وصول شده به عنوان منابع جدید برای واحدهای تولیدی استان ارائه شود.

جبارزاده افزود: باید کارگروه ویژه‌ای با عضویت سیستم بانکی تشکیل و راه حلی برای تامین نقدینگی و تامین سرمایه در گردش واحدها اندیشیده شود.

وی در خصوص تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی، اظهار داشت: باید در این راستا شرکتی با هدف تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از بورس اعم از بازارهای داخلی و خارجی  در استان تشکیل شود، در کنار تشکیل این شرکت استانداری نیز از آن حمایت خواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در زمینه مسائل حوزه مالیات، بیان کرد: انتظار از دست اندرکاران حوزه مالیات نگرش مثبت به واحدهای تولیدی است، مسئولان استان باید نگاه مثبت‌تری به مسائل داشته باشند، دارایی باید حامی سرمایه‌گذاران باشد و نگاه و نگرش مثبتی نسبت به بخش تولید و تجارت داشته باشد.

صنعت نساجی استان باید احیا شود

وی همچنین در رابطه با مشکلات صنعت نساجی استان، گفت: تبریز در گذشته از قطب‌های نساجی ایران بوده است اما متاسفانه در اثر سیاست‌های غلط از بین رفته است، صنعت نساجی استان باید احیا شود، به طور کلی صنعت‌هایی که در گذشته وجود داشته و ظرفیت احیای آن نیز امروز موجود است باید احیا شود، مسئولان باید با اتکا به بخش خصوصی این کار را انجام دهند/ هدف ما حمایت تمام و کمال از بخش خصوصی است.

جبارزاده گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال شعار خشک و خالی نیست، امروز هدف ما حمایت تمام و کمال از بخش خصوصی در سایه سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، دکتر روحانی مرا فرستاده تا استان را با اتکا به ظرفیت‌های موجود اداره کنم نه با بودجه صنعت نفت.

وی افزود: ماموریت داریم استان آذربایجان‌شرقی را در تولید و تجارت و صادرات به جایگاه حقیقی خود برگردانیم، امروز حمایت از صادرات، تولید، اشتغال و افزایش تولید و افزایش توان تولید واحدها، هدف ما است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص مشکلات ایران خودروی آذربایجان، گفت: کمبود مشکل قطعه ایران خودروی آذربایجان باید در داخل استان حل شود و چرا که با وجود قطعه‌سازهای بزرگ، استان توانایی این را دارد که صادر کننده قطعه باشد.

وی اظهار کرد: با وجود استفاده از ظرفیت قطعه‌سازان موجود می‌توان با نوآوری در صنعت خودروسازی،  خودرویی به نام تبریز تولید کرد.

جبارزاده در رابطه با بحث ورود و خروج اتباع خارجی نیز بیان کرد: باید تسهیلات ورود و خروج اتباع خارجی حل شود و مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حق ندارند بدون اطلاع استانداری خدمات واحدهای تولیدی همچون برق و آب آنها را قطع کنند.

استاندار اذربایجان شرقی گفت: حضور بخش خصوصی در کنار دولت یک هدف دارد و آن سربلندی ایران عزیز است و این امر ممکن نیست مگر با همدلی و همکاری.

گفتنی است که در ابتدای این نشست، 20 نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان استان، مشکلات واحدهای تولیدی و دیگر مسایل پیش روی خود را با استاندار در میان گذاشتند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول