اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار قرچک

نخبگان پژوهشگر قرچک تجلیل شدند

دو نخبه و پژوهشگر قرچکی طی دیدار با فرماندار شهرستان قرچک مورد تجلیل قرار گرفتند.

نخبگان پژوهشگر قرچک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط ‌عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، رضا ریاحی از «زهرا ابراهیمی» و «حمید سهندی» دو نخبه و پژوهشگر قرچکی تجلیل به‌ عمل آورد.

فرماندار شهرستان قرچک در این دیدار اظهار داشت: امروز کشور ایران به مدد تلاش جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف توانسته به یکی از کشورهای مهم منطقه و جهان تبدیل شود و حتی تجارب علمی خود را به تمام کشورهای جهان انتقال دهد.

ریاحی افزود: این پشتکار جوانان، نخبگان، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی خشم دشمنان را برانگیخته و به همین دلیل است که آنها به هر ترفندی متوسل می‌شوند تا یأس را در دل ایرانیان ایجاد کنند اما تیرهای ناامیدی همواره به سمت خودشان پرتاب شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه یکی از ملاک‌های موفقیت جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی پایبندی آنها به ارزش‌های دینی و مذهبی بوده است و همین مورد عامل مهمی در جهت موفقیت آنها به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک ادامه داد: جوانان ایرانی با اتکا به استعدادها و توانمندی‌های خود توانسته‌اند نام و عزت ایران را در جهان به عرصه نمایش بگذارند.

وی گفت: در شهرستان ولایی و انقلابی قرچک نیز نخبگان متعددی وجود دارد و آنها باعث شده‌اند نام این خطه بر تارک کشور بدرخشد، ما هم به داشتن چنین شهروندانی در منطقه خود افتخار می‌کنیم و تمام سعی خود را می‌کنیم تا از این افراد حمایت‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است در این دیدار فرماندار شهرستان از این دو نخبه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به‌ عمل آورد.

این گزارش حاکی است، «حمید سهندی» تاکنون 16 طرح در حوزه‌های الکترونیک و مکانیک ارائه داده که همگی این طرح‌ها به جشنواره خوارزمی راه یافته‌اند و تعدادی نیز به عنوان برگزیده شناخته شدند. 10 طرح وی نیز ثبت رسمی اختراعات شده است.

گفتنی است، «زهرا ابراهیمی» نیز که به عنوان نخستین دختر مخترع شهرستان قرچک شناخته شده است، یک اختراع در حوزه نانوشیمی با عنوان «ساخت فیلتر نانو کامپوزیت گیاهی» جهت تبدیل اتانول ناخالص صنعتی به اتانول خالص ارائه داده است. وی در سال جاری رتبه اول استان تهران را در جشنواره خوارزمی کسب کرد و همچنین در المپیاد جهانی ریاضی واترلو کانادا حائز رتبه دهم شد.

انتهای پیام/2462/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول