اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در سی و چهارمین سالروز تجاوز ارتش سرخ به افغانستان

مجلس سنای افغانستان «روز سیاه» این کشور را محکوم کرد

مجلس سنای افغانستان تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به این کشور را که ۳۴ سال پیش در ششم دی‎ماه سال ۱۳۵۸ به افغانستان صورت گرفت؛ «روز سیاه» تلقی و آن‌ را محکوم کرد.

مجلس سنای افغانستان «روز سیاه» این کشور را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، مجلس سنای افغانستان امروز (پنج شنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان، این کشور آسیب‎های زیادی را متحمل شده است.

بر اساس این اطلاعیه، اشغال افغانستان توسط روس‌ها، مردم این کشور را با ضربات سنگین نظامی، ویرانی زیربناها، شهادت، معلولیت و مهاجرت مواجه کرد که نابخشودنی است.

در این اطلاعیه آمده: مردم افغانستان آثار این اشغال از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و مردم این کشور روس‌ها را نخواهند بخشید.

مجلس سنای افغانستان افزوده است که مردم افغانستان با شجاعت در برابر رژیم متجاوز شوروی سابق مقاومت کردند تا جایی که اتحاد جماهیر شوروی سابق در منطقه به نابودی کشانده شد.

بر اساس این اطلاعیه، مردم افغانستان علاقمند به روابط حسنه با تمام کشورهای جهان هستند اما در صورت حمله و تهدید هر کشوری از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود دفاع خواهد کرد.

مجلس سنای افغانستان با انتشار این اطلاعیه ضمن محکومیت اشغال افغانستان توسط نیروهای ارتش سرخ شوروی سابق، از مردم این شکور خواسته که در عرصه حفظ افتخارات تاریخی، بازسازی، و تحکیم صلح و امنیت در افغانستان تلاش کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول