اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

اطلاع‌رسانی صحیح از وقف در مردم انگیزه ایجاد می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اطلاع‌رسانی صحیح از وقف و ماهیت موقوفات در مردم انگیزه ایجاد می‌کند و باید به آن بیشتر توجه شود.

اطلاع‌رسانی صحیح از وقف در مردم انگیزه ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» که با حضور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین گردهمایی وقف و رسانه بر اساس وعده‌ای که به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان داده شده بود، برگزار شد و تلاش کردیم تا با نگاهی جدید و فکری به وقف در استان سمنان توجه شود.

وی افزود: بشر از ابتدای خلقت در کنار رفع نیازهای شخصی و فردی خویش، به دنبال رفع نیازهای دیگران و جامعه نیز بوده است و انسان به طور فطری این‏گونه آفریده شده که در زندگی جمعی به دیگران نیز توجه کند و این روحیه از ابتدا در وجودش نهادینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: فطرت انسان این‏طور است که علاقه دارد به هم‏نوع خود کمک کند و دلیل دیگر آن نیز این است که فرد با این کار به رضایت، آرامش و احساس سبک‌بالی می‌رسد.

واحدی افزود: شکی نیست که کسی که مشکلی را از هم‏نوع خود برطرف می‌کند، در نهایت به وی احساس رضایت قلبی و آرامش باطنی دست می‌دهد و این احساس در همه انسان‌ها لذت‌بخش است.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل دیگر میل به کمک به هم‏نوع، علاقه وافر به جاودانگی و جاودانه بودن است و همه آحاد بشر علاقه دارند تا در دنیا و آخرت جاودان باشند؛ گرچه برخی نگاه‌ها در این زمینه با تفاوت‌هایی همراه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: برخی از انسان‌ها از انجام دادن اعمال ریایی به دور هستند و فقط می‌خواهند نامشان در آخرت جاودانه و همراه با نیکی باشد و برخی نیز تنها به دنبال این هستند که در دنیای مادی نامی از آنها باقی بماند.

واحدی در عین حال بیان کرد: نگاه جامع‌تری نیز وجود دارد و آن هم این است که عده‌ای به دنبال جاودانگی در دنیا و آخرت به صورت توأمان هستند و یکی از راه‌های رسیدن به این نوع جاودانگی، بدون شک توجه به وقف است.

وی افزود: وقف سبب زنده ماندن نام انسان می‌شود و در آینده‌های دور نیز افرادی که نام واقفان را می‌بینند، به انجام این قبیل اقدامات تشویق می‌شوند.

انتهای پیام/2249/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول