اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان انتقاد کرد

کم‌کاری برخی از بانک‌های لرستان در بخش اشتغالزایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برخی از بانک‌های لرستان فعالیت مطلوب و قابل قبولی در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نداشته‌اند.

کم‌کاری برخی از بانک‌های لرستان در بخش اشتغالزایی

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویسکرمی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان با بیان اینکه بانک‌ها تاثیر بسیار مهمی در راستای ایجاد تحول در وضعیت کنونی اشتغال استان دارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانک‌های استان همانند بانک سپه، صادرات، رفاه، و... فعالیت مطلوب و قابل قبولی در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 335 طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی در کمیسیون منتخب کارگروه برای دریافت بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به بانک‌های لرستان معرفی شدند، افزود: حجم بسیاری از این طرح‌ها توسط بانک عامل بررسی و پاسخی داده نشده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سهمیه ابلاغی تسهیلات بانک‌های استان لرستان در خصوص بنگاه‌های زودبازده از سال 84 تا 88 نامطلوب بوده است.

ویسکرمی با بیان اینکه با رویکرد فعلی بانک‌های استان لرستان موفقیتی در بحث اشتغال استان ایجاد نمی‌شود، افزود: ما در استانی قرار داریم که مصارف با منابع بانکی همخوانی ندارد، به همین خاطر بانک‌های لرستان در بحث تسهیلات اشتغالزایی با مشکل روبرو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برش شهرستانی سند توسعه اشتغال شهرستان‌های استان تدوین شده و طی هفته آینده در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد، گفت: در این سند میزان دقیق اشتغالزایی و دستگاه‌های متولی برای هر شهرستان مشخص شده است.

ویسکرمی یادآور شد: در سند اشتغال شهرستان‌های استان، سیاست‌های کلی و سیاست‌های میان‌بخشی خاص هر دستگاه مشخص شده و با تایید استاندار لرستان، مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران از این پس برای تحقق این سند فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این سند 35 طرح بارز اشتغالزایی برای شهرستان خرم‌آباد تعریف شده و در مجموع بیش از 160 مورد طرح و پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی استان برای تدوین این سند بررسی شده است.

در جلسه امروز کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان هفت طرح با اعتبار 226 میلیارد ریال و 11 میلیون یورو سرمایه و اشتغالزایی 415 نفر تصویب شد.

انتهای پیام/2304/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول