اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

انهدام باند سارقان داخل خودرو در تبریز

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 120 فقره سرقت خبر داد.

انهدام باند سارقان داخل خودرو در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل اسماعیل‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی افزایش سرقت داخل خودرو و وسائل و قطعات آن در سطح کلانشهر تبریز و ایجاد نگرانی در این خصوص در بین شهروندان مراتب با جدیت در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با ایجاد تعامل و همفکری، برگزاری جلسات مشترک و استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، فنی، علمی، کنترل و رصد فعالیت مجرمان سابقه‌دار در نهایت ماموران کلانتری 15 تبریز توانستند سه نفر مظنون به سرقت داخل خودرو به هویت‌های «م- ن» سابقه‌دار و سرکرده باند، «الف- م» سابقه‌دار و «ف- الف» سابقه‌دار همگی اهل و ساکن تبریز را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده متهمان برای ادامه تحقیقات به این پلیس واصل و کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی از متهمان که ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت بودند در نهایت با ارائه دلایل، مدارک و بازجویی‌های فنی به 120 فقره سرقت داخل خودرو و قطعات در سطح کلانشهر تبریز معترف شده و در این زمینه سه نفر مالخر نیز به نام‌های «ر – خ»، «ی- س» و «ر- ر» هر سه اهل و ساکن تبریز نیز شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد: شیوه و شگرد سارقان به این نحو بوده که در محلات خلوت شهر از ساعت 25 تا 17 و شب‌ها از ساعت یک بامداد تا سه بامداد با یک دستگاه خودرو پژو 405 (تاکسی) که متعلق به متهم ردیف سوم بود به صورت پوششی با شکستن شیشه خودروهای مدل بالا و باز کردن کاپوت خودروها با سیم مفتولی اقدام به سرقت داخل خودرو و قطعات آنها می‌کردند.

وی در ادامه بیان کرد: با اقرار متهمان دستگیر شده تمام شکات شناسایی و صحنه‌های سرقت نیز مورد بازسازی قرار گرفت پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال که متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

اسماعیل‌زاده در خصوص آسیب‌شناسی این سرقت‌ها گفت: اعتیاد شدید متهمان به موادمخدر صنعتی و بیکار بودن آنها و کمبود پارکینگ عمومی خودروها در سطح شهر و نگهداری اموال و مدارک از سوی شکات در داخل خودروها از نکات قابل توجه است.

انتهای پیام/60002/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول