اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار ورزش خراسان رضوی-2

حضور 23 ووشوکار خراسان رضوی در اردوی تیم ملی

دبیر هیئت ووشو خراسان رضوی گفت: 12 ووشوکار زن و 11 ووشوکار مرد از استان مجوز حضور در مرحله نخست اردوی تیم ملی را دریافت کرده‌اند.

حضور 23 ووشوکار خراسان رضوی در اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رستگارمقدم با بیان این مطلب اظهار داشت: 5 ووشوکار ملی‌پوش خراسانی هم که طبق نظر فدراسیون نیاز به حضور در رقابت‌های انتخابی نداشتند، نیز در اردوی تیم ملی ووشو حضور دارند.

رستگارمقدم ادامه داد: اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی جوانان که در ترکیه برگزار می‌شود و همچنین آماده‌سازی تیم به منظور شرکت در مسابقات آسیایی اینچوان که سال آینده برگزار خواهد شد، برپا می‌شود.

دبیر هیئت ووشو خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: رقابت‌های درون اردویی برای انتخاب نفرات نهایی اردوی تیم ملی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

** دعوت از 3 بسکتبالیست خراسانی به اردوی استعدادیابی تیم ملی

دبیر هیئت بسکتبال خراسان رضوی از حضور 3 بسکتبالیست نوجوان استان در اردوی شناسایی بازیکنان مستعد بسکتبال کشور در تهران خبر داد.

خلیل ظهورکاری گفت: سومین مرحله اردوی شناسایی بازیکنان مستعد نوجوان بسکتبال کشور از امروز 4 دی ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود.

وی افزود: البرز حسن زاده، یوسف مخدرپناه و علیرضا رحمن دخت بازیکنان نوجوان از استان به این اردوی 4 روزه دعوت شدند.

دبیر هیئت بسکتبال خراسان رضوی همچنین از پیروزی نماینده لیگ برتر بسکتبال بانوان استان در 2 دیدار باقی مانده خود در مرحله مقدماتی این لیگ خبر داد.

وی ادامه داد: تیم بسکتبال برج پولادین آریایی روزهای 28 و 29 آذر ماه با برتری 50 بر 44 و 73 بر 61 به ترتیب در برابر تیم های ذوب آهن اصفهان و طاهرپور تهران در رده دوم گروه ب قرار گرفت و رقابت های این مرحله را به پایان برد.

ظهورکاری گفت: نماینده استان باید در مرحله حذفی که بازی رفت آن روز 13 دی ماه برگزار می‌شود به مصاف نماینده شیراز تیم سوم جدول گروه الف برود.

** به فکر صدرنشینی در جدول هستیم

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد گفت: با توجه به حضور بازیکنان قوی در ترکیب تیم، امیدوارم فصل دوم لیگ دسته اول را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

اکبر میثاقیان که تیمش روز جمعه 6 دی ماه در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد میزبان تیم صدرنشین گروه خود گل گهر سیرجان است، اظهار کرد: قطعا بازی دشواری با تیم گل گهر که از بازیکنان خوب بهره می برد و در صدر جدول است، داریم.

وی افزود: بازی مقابل تیم صدرنشین یا قعرنشین برای ما فرقی ندارد ما در هر بازی تنها به کسب سه امتیاز فکر می‌کنیم و در این مسابقه هم امیدواریم با کسب پیروزی به صدر جدول برسیم.

میثاقیان ادامه داد: با توجه به اینکه چند دیدار عقب افتاده ما در تعطیلات نیم فصل برگزار شد استراحت چندانی نداشتیم و بازیکنان در شرایط بازی قرار دارند.

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد به حساسیت نیم فصل دوم لیگ دسته اول اشاره کرد و گفت: باید نتایج کسب شده در نیم فصل اول را فراموش کنیم و به این بخش از بازی‌های لیگ، نگاه ویژه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در نیم فصل دوم بازی ها حساس‌تر است و تیم‌ها با امید بیشتری برای کسب پیروزی به میدان می‌روند که نباید این موضوع را فراموش کنیم.

** مشکلات ابومسلم در کمیته حل اختلافات برطرف شود

سرپرست هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: مبنای فعالیت کمیته حل اختلافات ورزشی استان میانجی‌گری است و قصد ورود به مسایل از بعد قضایی را نداریم.

محمد جهانی فر با بیان این مطلب افزود: از روز شنبه 14 دی ماه دفتر کمیته حل اختلافات ورزشی استان در محل اداره کل ورزش و جوانان دایر خواهد شد و فعالیت خود را در خصوص پیگیری مشکلات ابومسلم آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در مرحله نخست یک آگهی در جراید برای فراخواندن مدعیان مالکیت باشگاه ابومسلم و دریافت مدارک آنان با مهلت یک ماهه منتشر خواهد شد.

سرپرست هیئت فوتبال استان ادامه داد: پس از جمع آوری مستندات، مدارک مدعیان مالکیت ابومسلم را بررسی خواهیم کرد، ماهیت این کمیته میانجی‌گری و حل اختلاف در همین مرحله است.

جهانی فر تاکید کرد: نظرات و تصمیمات این کمیته مبنایی برای مراحل بعدی بررسی وضعیت مالکیت باشگاه ابومسلم خواهد بود تا مسئولان قضایی استان در زمان لازم وارد عمل شده و تصمیمات مقتضی را اخذ کنند.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که در موضوع ابومسلم دخیل هستند ترجیح می‌دهند مشکلات این باشگاه در کمیته حل اختلافات ورزشی حل شود و به مراحل دیگر کشیده نشود.

سرپرست هیئت فوتبال استان ادامه داد: اگر چه اختلاف نظرهایی در جامعه فوتبال خراسان رضوی در خصوص باشگاه ابومسلم وجود دارد اما همه در کنار هم با هدف سامان دادن به شرایط فعلی این تیم فعالیت می‌کنند و امیدوارم با تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ می شود، شاهد بهبود اوضاع باشیم.

جهانی فر با اشاره به این که تلاش‌هایی در حال انجام است تا بخشی از قرارداد بازیکنان و کادر فنی مشکی پوشان پرداخت شود، گفت: همه باید برای برون رفت این باشگاه ریشه‌دار از وضعیت کنونی تلاش کنند، در این میان نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است که امیدوارم اصحاب قلم با درایت و تدبیر، ما را در این زمینه یاری کنند.

** ثامن الحجج(ع) سبزوار یک گام تا سومین قهرمانی

تیم کشتی ثامن الحجج(ع) سبزوار به دیدار پایانی رقابت های لیگ برتر کشتی کشور راه یافت.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد که صبح امروز 5 دی ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، دو تیم خونه به خونه بابل و ثامن الحجج(ع) سبزوار به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم سبزواری با نتیجه 4 بر 3 موفق به شکست نماینده مازندران شد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

این برای سومین بار است که نماینده خراسان رضوی به فینال لیگ برتر کشتی ایران راه می یابد.

همچنین در دیگر دیدار این مرحله تیم استیل آذین ایرانیان موفق شد گاز مازندران را شکست دهد و به دیدار پایانی راه یابد.

دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد عصر امروز برگزار خواهد شد.

** مرحله دوم اردوی انتخابی تیم ملی تنیس تا پایان دی

سرمربی خراسانی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان کشور از برگزاری مرحله دوم اردوی انتخابی تیم ملی در ماه جاری خبر داد.

کاظم مستحقی راد با بیان این مطلب گفت: پس از مسابقات جام فجر که آذرماه برگزار شد و تنیسورهای بسیار خوبی هم در این رقابتها شرکت داشتند، استراحت کوتاهی به ملی پوشان دادیم تا توان بدنی و روحی روانی خود را بازیابی کنند.

وی افزود: تا پایان دی ماه جاری مرحله دوم اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان در شیراز برگزار خواهد شد و پس از آن برنامه‌ریزی های لازم را برای برگزاری اردوهای داخلی و یا خارجی انجام می‌دهیم.

قائم مقام هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت این هیئت گفت: خوشبختانه تمامی اقدامات و فعالیت‌های هیئت بر اساس تقویم اجرا می‌شود و کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد.

مستحقی راد همچنین از شرایط نامطلوب سالن تنیس روی میز این هیئت هم گلایه کرد و افزود: از مسئولان ورزش استان تقاضا داریم برای اختصاص یک سالن مناسب و با امکانات برای این رشته ورزشی اقدام کنند.

** حضور شطرنج‌بازان خراسانی در رقابت‌های جهانی امارات

سرپرست هیئت شطرنج خراسان رضوی از حضور شطرنج‌بازان نوجوان استان در رقابتهای قهرمانی جهان در امارات خبر داد.

محمدرضا وجدانی گفت: رقابت‌های شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان که از 28 آذرماه در العین امارات آغاز شده با حضور هزار و 735 شرکت‌کننده از 121 کشور جهان در دور هشتم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور دو شطرنج باز ملی پوش استان در این رقابتها گفت: مسعود مصدق‌پور در هشت روزی که از این رقابتها گذشته، شش امتیاز کسب کرده و مشترکاً با نفراتی از چین و ویتنام، مجارستان و آلمان بعد از دو شطرنج باز روسیه و آلمان در مکان سوم قرار دارد.

سرپرست هیئت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: مرصاد خداشناس نیز تا این مرحله از رقابت‌ها 5 امتیاز کسب کرده و در رده 23 جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه هنوز دو دور دیگر از مسابقات باقی مانده است، عنوان کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان به روش برق آسا نیز از دیروز در العین آغاز شده و دو شطرنج باز استان در آن شرکت خواهند داشت.

وجدانی اظهار داشت: همزمان با مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان یک دوره مسابقات به صورت اپن نیز در امارات در جریان است که میترا حجازی پور بانوی شطرنج باز مشهدی در آن حضور دارد.

وی افزود: حجازی پور در شش بازی گذشته خود در این رقابتها توانسته با کسب 2.5 امتیاز، پنج درجه به درجه بین المللی خود بیفزاید.

سرپرست هیئت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: این شطرنج باز ارزنده استان با این ارتقا، به درجه دو هزار و 279 دست یافت و برای کسب درجه استاد بزرگی جهان، 21 درجه دیگر نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: 4 روز دیگر از مسابقات شطرنج اپن العین امارات باقی مانده است.

وجدانی همچنین از برگزاری مسابقات شطرنج فکری آقایان استان در روز 26 دی ماه در مشهد خبر داد و افزود: همزمان با این رقابت ها در جدول جداگانه، یک دوره مسابقه ویژه نونهالان زیر 10 سال نیز برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: مسابقات شطرنج برق آسا و سریع جام دوستی که به ترتیب روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار می شود، در هفته دوم قرار دارد و تا 10 هفته ادامه می یابد.

انتهای پیام/2202/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول