اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/لاریجانی در پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی:

دغدغه اصلی مرحوم آیت‌الله جمی(ره) دفاع از اسلام و انقلاب بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی علمای بزرگ کشورمان از جمله مرحوم جمی، دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.

دغدغه اصلی مرحوم آیت‌الله جمی(ره) دفاع از اسلام و انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله جمی که با حضور مسئولان شهری و استانی و اقشار مختلف مردمی در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حق آیت‌الله جمی بیشتر از اینهاست و آن مرحوم جایگاهی بزرگ در دفاع از انقلاب و نظام دارد.

وی افزود: با آیت‌الله جمی از سال‌ها پیش آشنایی داشته و به خوبی می‌دانم که آن بزرگوار یک سنگر محکم در دفاع از اسلام و پیروزی انقلاب و حتی در دوران جنگ تحمیلی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها از آیت‌الله مطهری در خصوص خدمات و فعالیت‌هایی که مرحوم جمی در آبادان داشته شنیدم، تصریح کرد: وضعیت کشور در دوران پیش از انقلاب به گونه‌ای بود که وظایفی را متوجه آیت‌الله جمی و علمای انقلاب دیگر کشور می‌کرد و آنان بر حسب وظیفه‌ای که داشتند در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌‌کردند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نیز این وظیفه را به گونه‌ای دیگر انجام دادند و تا جان از آن ایستادگی کردند که در واقع این نماد یک جریانی در روحانیت است که دغدغه اصلی آنها در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.

لاریجانی اضافه کرد: این جریان تبدیل به یک فرهنگ در جامعه روحانیت شد و نمونه‌های بارز آن آیت‌الله مطهری، بهشتی، باهنر و بسیاری از بزرگان روحانیت کشور هستند که دغدغه اصلی آنها حفظ دین، ارتقای معرفت مردم و بهبود شرایط کشور و حل مشکلات بوده است.

وی ابراز داشت: مشکلات کشور در مقاطع مختلف شکل متفاوتی داشته است، قبل از انقلاب جریانات مادی گرایانه توسط رژیم گذشته قصد قطع نفوذ در جامعه را داشته و فضای کشور را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمی و دیگر علمای کشور در این راه مبارزه کرده‌اند و همیشه یک مسئولیت در زمینه دین بر گردن داشته‌اند، اظهار کرد: وقتی جریان انقلاب آغاز شد این علما برای پیروزی انقلاب حرکت کردند و آن زمان اقتضا می‌کرد که وظیفه دفاع از انقلاب را داشته باشند.

وی ابراز داشت: در حادثه سینما رکس که رژیم طاغوت می‌خواست آن را به جریان مخربی علیه انقلاب تبدیل کند آیت‌الله جمی بار دیگر روشنگری کرد و خباثت رژیم را نشان داد.

لاریجانی همچنین عنوان کرد: در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز دسیسه‌های مختلفی برای اختلاف افکنی بین مردم کشور انجام گرفت و در نهایت حمله صدام و جنگ هشت ساله اتفاق افتاد که در آن زمان نیز مرحوم جمی لباس رزم پوشید و در دفاع مقدس نقش رکنی داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم جمی با ایستادگی خود سرنوشت جنگ را تغییر داد چرا که سرنوشت آبادان به همه خوزستان مربوط می‌شد، گفت: آیت‌الله جمی با همه سختی‌های دوران جنگ تحمیلی ایستاد و خطرات آن دوران را به جان خرید و هیچ گاه میدان را خالی نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که می‌گویند وقتی عالمی از دنیا برود شکافی ایجاد می‌شود که برداشته شدنی نیست و این یکی از ویژگی‌های علماست.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسین(ع) تصریح کرد: علما به دین حیات می‌دهند و برای تعالی جامعه عواملی نیاز است که عقل، دین، ادب، حیا، شرم و خوش خلقی جزو این ویژگی‌ها هستند.

لاریجانی در پایان سخنانش عنوان کرد: عقلانیت برای پیشرفت جامعه لازم است و عقل نیکو توسعه کشور را بر اساس علم و دانش فراهم می‌کند.

انتهای پیام/72001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول