اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار ورزش و جوانان خراسان رضوی-1

وجود ظرفیت‌های بالقوه ورزشی برای تحکیم روابط با تاجیکستان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تاجیکستان و ایران کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک هستند، که تنها مرزهای سیاسی باعث جدایی آنها شده است.

وجود ظرفیت‌های بالقوه ورزشی برای تحکیم روابط با تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در دیدار با رئیس امور اداری و بین‌الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان در مشهد بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی دو کشور تاکید کرد.

** وجود ظرفیت‌های بالقوه ورزشی برای تحکیم روابط با تاجیکستان

سید علی‌اکبر هاشمی جواهری در دیدار با رئیس امور اداری و بین‌الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان در مشهد بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر چند ماه گذشته خود به این کشور برای دیدار با مسئولان ورزشی تاجیکستان، اظهار کرد: تاجیکستان و ایران کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک هستند، که تنها مرزهای سیاسی باعث جدایی آنها شده است.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های ورزشی یکدیگر استفاده کنیم، افزود: خوشبختانه ورزش ظرفیت‌های خوبی در برقراری ارتباطات اجتماعی و اقتصادی در راستای پیشبرد اهداف مشترک دو کشور دارد که می‌توان از آن به خوبی بهره برد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: حضور مسئولان ورزش کشور تاجیکستان می‌تواند در تعمیق بیشتر این روابط نقش بسیار موثری داشته باشد.

محمدشاه عبدالله‌یف رئیس امور اداری و بین‌الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش موضوعی است که باعث دوستی دو کشور می‌شود، گفت: معتقدم به واسطه ورزش می‌توانیم برادری، دوستی و صلح را میان ایران و تاجیکستان افزایش دهیم.

وی هم‌زبانی و فرهنگ مشترک را عامل اساسی برقراری ارتباطات در حوزه ورزش دو کشور عنوان کرد و افزود: تفاهمنامه مشترکی که چند ماه قبل با حضور هاشمی جواهری در کشور ما به امضا رسید می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

مسئول امور اداری و بین‌الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان با اشاره به پیش‌ِرو بودن بازی‌های آسیایی المپیک نوجوانان در چین اظهار کرد: پیرو این تفاهمنامه با برگزاری اردوهای مشترک و تبادل مربی شاهد پیشرفت‌های خوبی در ورزش هر دو کشور خواهیم بود.

**رتبه‌بندی ورزشکاران زورخانه‌های مشهد

دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای مشهد از برگزاری آزمون رتبه‌بندی ورزشکاران زورخانه‌های مشهد خبر داد.

عباس جلیلیان بیان کرد: این آزمون روز 15 دی در باشگاه شهید احمدی مجموعه ورزشی قدس طلاب مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون رتبه 1 تا 7 ورزشکاران زورخانه‌ای زیر نظر کمیته رتبه‌بندی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای مشهد که متشکل از پیشکسوتان و صاحبان زنگ زورخانه است، انجام خواهد شد.

دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای مشهد با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای دهه مبارک فجر در دستور کار داریم، عنوان کرد: به همین مناسبت از روز 12 بهمن ماه تا 22 بهمن ماه مراسم جشن گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در 10 زورخانه مشهد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در مراسمی که روز 24 اسفند ماه برگزار خواهد شد، از مدیران زورخانه‌های سطح شهرستان تجلیل می‌شود.

** استقبال از دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی کشتی با کمربند آلیش

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان از برگزاری مراسم استقبال از کشتی‌گیر دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی آلیش خبر داد.

حمیدرضا برومند خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از محسن قربانی آبگرگ کشتی‌گیر ارزنده قوچانی که در رقابت‌های جهانی کشتی با کمربند آلیش در بلاروس موفق به کسب مقام سوم وزن 90 کیلوگرم شد، امروز در قوچان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم از ساعت 14 در محل پلیس راه قوچان با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: رقابت‌های جهانی کشتی با کمربند آلیش اول تا سوم دی ماه با حضور کشتی‌گیران 35 کشور جهان در شهر مینسک کشور بلاروس برگزار شد.

انتهای پیام/2202/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول