اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آتش‌نشانی سبزوار خبر داد

راه‌اندازی نخستین سامانه جامع حوادث شهری در سبزوار

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از راه‌اندازی نخستین سامانه جامع حوادث شهری در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی نخستین سامانه جامع حوادث شهری در سبزوار

آتشپاد‌دوم مهدی احمدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در این سامانه نقاط حادثه‌خیر در سطح شهرستان شناسایی شده و برای رفع آن‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه برنامه‌ریزی‌های مدونی برای اجرای مانورهای ایمنی طراحی خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار با تاکید بر به روزرسانی این سامانه افزود: در این طرح وظایف همه سازمان‌های دخیل در مدیریت بحران مشخص می‌شود و هماهنگی بین بخشی نیز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در شهرستان سیستم یکپارچه بیسیم ویژه حوادث شهرستان نداریم، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه نیز اقدامات خاصی صورت گیرد تا خط تلفن و بیسیم حوادث شهری راه‌اندازی شود.

به گفته احمدی‌راد، متاسفانه ساختمان مدیریت بحران شهرستان نیز هنوز تکمیل نشده و در این زمینه اعتبارات بیشتری لازم است تا این ساختمان نیز سریع‌تر احداث شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار خواستار توجه بیشتر مردم به نکات ایمنی شد و گفت: هرچه در بحث رعایت نکات ایمنی دقت کنیم شاهد تلفات کمتری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش شهروندی در فصل زمستان تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، ادامه داد: خوشبختانه با آگاهی‌بخشی به شهروندان در بحث نصب دودکش‌ها و استفاده از وسایل گرمایشی و تهویه درست آنان هیچ‌ موردی از خفگی با دود و گاز در شهرستان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به انتقال ایستگاه شماره یک این سازمان از مکان فعلی نیز گفت: این ایستگاه از عملیاتی‌ترین ایستگاه‌های ما است و در نقطه‌ای واقع شده که توان دسترسی به نقاط جنوب و مرکز شهر را دارد.

احمدی‌راد تاکید کرد: در صورتی نسبت به جابه‌جایی این ایستگاه رضایت خواهیم داد که ابتدا ساختمانی در اطراف میدان نقابشک (ارشاد اسلامی) احداث شده و ایستگاه در آن استقرار یابد تا توان دسترسی به نقاط حادثه‌خیز کاهش نیابد.

انتهای پیام/2202/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول