اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خبر داد

پیگیری 130 پرونده موقوفه‌خواری توسط اوقاف و امور خیریه بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ‌بوشهر گفت: 130 پرونده موقوفه‌خواری در این استان ‌داریم که در حال پیگیری کردن پروند‌ه‌ها هستیم.

پیگیری 130 پرونده موقوفه‌خواری توسط اوقاف و امور خیریه بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان ‌شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: با توجه به روی آوردن جوانان و دیگر اقشار جامعه به سمت یادگیری قرآن در بخش‌های مختلف، اوقاف به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای آنها نیست.

وی با بیان اینکه موقوفه‌ها در زمینه قرآن در سطح استان بوشهر بسیار ضعیف است، افزود: امید داریم افرادی که قصد وقف اموال و املاک خود را دارند با در نظر گرفتن این نیاز اقدام به وقف مال خود در راه توسعه فعالیت‌های قرآنی کنند.

وی با بیان اینکه وقف در زمینه ازدواج، ایتام و امور تحصیلی نیز از دیگر نیازهای استان بوشهر است، تصریح کرد: با توجه به شمار زیاد علاقمندان به فراگیری قرآن در این استان در شرایط کنونی عمده‌ترین نیاز در این بخش افزایش وقف با نیت گسترش فعالیت‌های قرآنی است

وی افزود: در سامانه اوقاف و امور خیریه استان بوشهر 500 موقوفه ثبت شده است که قریب به 470 مورد آن در دسترس قرار دارد و با پیگیری‌های انجام شده به دنبال پیدا کردن سایر موقوفات هستیم.

محمدیان تصریح کرد: فرستادن برخی افراد علاقمند به زیارت عتبات و عالیا‌ت که به علت ضعف بنیه مالی قادر به این سفر نیستند نیز در دستور کار اوقاف در سراسر کشور قرار دارد چراکه در این زمینه نیز نیاز به وقف است.

وی ‌با بیان اینکه بیش از 5 هزار رقبه در استان بوشهر موجود است، افزود: یک چهارم آنها درآمدزا بوده ‌و درآمدها پایین آمده و شایسته پاسخگویی به نیازهای عمومی جامعه نیستند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد که مستاجر موقوفات هستند فکر می‌کنند باید به صورت رایگان از آنها استفاده کنند در صورتی که موقوفات نیز مانند سایر املاک جامعه باید با در نظر گرفتن نیت واقف اقدام به پرداخت اجاره کنند.

محمدیان خاطرنشان کرد: همایش وقف و رسانه، برپایی ایستگاه‎های همه واقف باشیم، نشست‌های تخصصی با اصناف مختلف برای نیازسنجی وقف‌های صنفی، تبلیغات و چگونگی احیای موقوفات از برنامه‌های محوری این اداره در هفته وقف امسال است.

وی ادامه داد: درآمد موقوفات استان، 20 درصد در امور فرهنگی، 30 درصد حق و حقوق خدام، 10 درصد تودیه و 40 درصد برای بقعه در این سازمان به کار گرفته شده است.

وی افزود: تقریباً 30 عنوان برنامه کلان در دستور کار داشته که به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

وی در خصوص زمین‌خواران گفت: 130 پرونده در این مورد داریم که چند نفری را به زندان رفته و بقیه هم در حال پیگیری کردن هستیم.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول