اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

کارشناس مسائل امنیتی مصر در گفت‌وگو با فارس:

انفجارهای المنصوره مقدمه‌ای برای ایجاد وحشت میان مردم مصر است

انفجارهای المنصوره مقدمه‌ای برای ایجاد ترس و وحشت میان شهروندان، قبل از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی است.

انفجارهای المنصوره مقدمه‌ای برای ایجاد وحشت میان مردم مصر است

سرلشکر «فؤاد علام»، کارشناس مسائل امنیتی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی بامداد سه شنبه در مقابل ساختمان اداره امنیت «المنصوره» که 14 کشته و بیش از 100 زخمی در پی داشت، گفت: این جنایت توسط گروه‌های بی‌دین و عاری از عِرق ملّی صورت گرفت که در پی ایجاد ترس و وحشت میان شهروندان و بر هم زدن امنیت و آرامش مصر هستند.

علام گفت: نمی‌توان این حادثه را بی‌ارتباط با نزدیک شدن موعد همه پرسی قانون اساسی جدید مصر دانست، زیرا این حادثه در چارچوب طرح جماعت اخوان المسلمین برای افزایش ترس وحشت میان شهروندان و جلوگیری از حضور آنها در پای صندوق‌های رأی صورت گرفت.

وی ادامه داد: باید با حضور فراگیر در همه پرسی جواب این اقدام تروریستی را داده و پشت تروریسم را بشکنیم و اولین گام‌های نقشه راه را برداریم.

علام در رابطه با درج نام جماعت اخوان المسلمین به عنوان سازمانی تروریستی گفت: این اقدام باید مدت‌ها پیش و قبل از حوادث بسیار از جمله عملیات تروریستی المنصوره که اخوانی‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن دست داشتند، صورت می‌پذیرفت.

وی افزود: در این رابطه نمی‌توان از اظهارات تحریک آمیز آنها چشم پوشی کرد و معتقدم که انفجار اداره امنیت المنصورة اولین گام تحریک آمیز بوده و باید در برهه انجام همه پرسی هوشیار باشیم، چراکه در حال حاضر هدف دشمن، ناکارآمد کردن نقشه راه و ممانعت از برداشتن گام‌های مؤثر برای تصویب قانون اساسی است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول