اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهادت در جامعه ایرانی یک جریان اصیل فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهادت در جامعه ما به عنوان یک واقعیت و جریان اصیل فرهنگی به شمار می رود و باید نسیت به ترویج تفکر شهدا تلاش بیشتری صورت گیرد.

شهادت در جامعه ایرانی یک جریان اصیل فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر امروز در دیدار با خانواده شهید عطارزاده و جانباز ابراهیم اسدی با درخواست علو درجات از خداوند متعال برای خانواده شهدا اظهار کرد: باید سعی کنیم تفکر شهدا را در جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان احیا کنیم.

وی افزود: فرهنگ شهادت و تفکر شهدا باید به گونه‌ای در جامعه ما نهادینه شود که در سرلوحه همه فعالیت‌ها و اقدامات قرار گیرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: با ترویج فرهنگ شهادت و تفکر شهدا در بین جوانان کشور زمینه صیانت و احیای این اندیشه به خوبی فراهم می‌شود.

باریک‌بین تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند اما باید این واقعیت را باور داشته باشیم که شهدا برگزیدگان الهی هستند و ما وظیفه داریم با خواندن وصیت‌نامه این بزرگواران مسیر درست را پیدا کنیم.

وی بیان کرد: شهدا کسانی هستند که جان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند تا این نظام مقدس بتواند در برابر زیاده‌خواهان و دشمنان با قدرت ایستادگی کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهدا کسانی هستند که به سوی خدا حرکت کردند و اکنون مزار و وصیت‌نامه‌های آنان مردم را به سوی خداوند متعال هدایت می‌کند.

باریک بین با تأکید بر شناساندن شهدا به نسل جوان بیان کرد: ابعاد نورانی زندگی شهدا باید توسط مسئولان به نسل نوجوان و جوان شناسانده شود و در این بین اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه خطیری بر عهده دارد.

گفتنی است در این دیدارهای معنوی سعید میربها فرماندار قزوین، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام/77010/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول