اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فرحزاد:

وهابیون بویی از محبت و انسانیت نبرده‌اند

استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیون اگر عشق سرشان می‌شد هیچ وقت زائران امام حسین(ع) را پرپر نمی‌کردند؛ آنها بویی از عشق، محبت و انسانیت نبرده‌اند.

وهابیون بویی از محبت و انسانیت نبرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد امشب در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در قرآن کریم حدود 100 بار بر مسئله صبر تاکید شده است، بیان کرد: افرادی که از صبر و استقامت بیشتر برخوردار باشند در پیشگاه خداوند محبوب‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه صبر دارای انواع مختلفی است، تصریح کرد: صبر ممکن است در برابر بلا صورت گیرد و یا ممکن است صبر در برابر امتحان لحاظ شود و کسانی که صبر بالایی داشته باشند به قله‌های ظفر و پیروزی دست می‌یابند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صبر و پیروزی با یکدیگر همراه هستند، اظهار کرد: انسان با تکیه بر صبر می‌تواند به قله‌های پیروزی و موفقیت دست یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک سوم آیات قرآن مربوط به داستان‌های مختلف است، اظهار کرد: قرآن کریم سراسر بلاغت، هنر، فصاحت و خلاقیت است و هیچ کس نتوانسته حتی آیه‌ای مانند آن بیاورد.

فرحزاد در ادامه با اشاره به اینکه روح دین در پایداری، استقامت و علاقه به بندگان خداوند است، ادامه داد:‌ وهابیون اگر عشق سرشان می‌شد هیچ وقت زائران امام حسین(ع) را پرپر نمی‌کردند؛ آنها بویی از عشق، محبت و انسانیت نبرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه احترام به بندگان خدا احترام به خدا و اولیای الهی است، بیان کرد: در مبانی دینی بر مسئله محبت به والدین تاکید شده است و هر نگاه محبت‌آمیز به چهره والدین برابر با یک حج مقبول است که در نامه اعمال به ثبت می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در کنار احترام به والدین باید احترام به همسر نیز مورد توجه قرار گیرد و برخی از انبیا و اولیای الهی با وجود اینکه همسران بدی داشتند با احترام نسبت به ایشان رفتار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه در روایات آمده آزار و تحقیر شخصیت فرد مؤمن از منهدم کردن خانه کعبه بدتر است، ادامه داد: تجلی خدا در دل مومن بسیار بالاتر از تجلی خدا در کعبه است و خدمت به بندگان خدا خدمت به حضرت حق و آزار بندگان خدا آزار خود حضرت حق است.

فرحزاد با اشاره به اینکه خود افراد با اعمالشان هیزم آتش جهنم را مهیا می‌کنند، افزود: آتش جهنم نشات‌گرفته از دروغ، غیبت، دل شکستن، ترور شخصیت و گناهان دیگر است.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول