اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

تیم فوتبال شهرداری واگذار شود

عضو شورای شهر اردبیل گفت: بهتر است به دلیل سنگینی هزینه تیم‌داری در شهرداری، تیم فوتبال شهرداری اردبیل به بخش خصوصی واگذار شود.

تیم فوتبال شهرداری واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر عصر امروز در جلسه مشورتی اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری باید از ابزارهای جدید در ارتقای فرهنگ عمومی و شهرنشینی استفاده کند و به جای آن که تمام هزینه‌ها و انرژی خود و همچنین اعتبارات را صرف تیم‌داری در فوتبال کند باید در حوزه زیربنایی و فرهنگ‌سازی اقدامات همه‌جانبه‌ای را انجام داده و در این زمینه بتواند به آگاهی و دانایی مردم بیفزاید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از درآمدهای شهرداری صرف این سازمان می‌شود تا در آماده‌سازی تیم فوتبال شهرداری اردبیل هزینه شود ما به جای این کار می‌توانیم در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنیم و نتایج مطلوبی را به دست آوریم چرا که وظیفه ما تیم‌داری نیست و بیهوده نباید توان نیرو و امکاناتمان را مصروف کارهای حاشیه‌ای کنیم.

شاکر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌اگر این سازمان سالانه چند کار اساسی در حوزه فرهنگی و ورزشی را انجام دهد بهتر از آن است که میلیون‌ها تومان صرف خرید بازیکن و مربی شود چرا که اگر این تیم به دسته اول صعود کند هزینه آن به مراتب بیشتر می‌شود.

 

سازمان فرهنگی، ورزشی به هنرمندان بومی بها بدهد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: سازمان فرهنگی، ‌ورزشی هر چند برخی از خدمات و کارهایش مثبت و سازنده بوده اما در توجه کردن به هنرمندان، گروه‌های هنری و فرهنگی استان و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی آنها ضعیف عمل کرده است.

ولی نعمتی اضافه کرد: اگر به ظرفیت و معیارهای کلانشهرها توجه کنیم به خوبی در می‌یابیم که در این شهرها در حوزه فرهنگی کارهای زیربنایی انجام شده در حالی که ما در اردبیل به دلیل ترویج نیافتن فرهنگ درست آپارتمان‌نشینی گرفتار دعواها و مشکلات روزانه در این حوزه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ‌ما باید در وهله اول فرهنگ یک پدیده را جا بیندازیم سپس بهره‌برداری از آن را آغاز کنیم به طوریکه ما بدون نهادینه کردن فرهنگ درست آپارتمان‌نشینی هر روز بر تعداد آپارتمان‌ها می‌افزاییم و جمع‌نشینی را بر فرد نشینی ترجیح می‌دهیم در حالی که هیچ کس حق و حقوق خود را در این آپارتمان‌ها نمی‌شناسد و به آن واقف نیست.

نعمتی نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی را ضرورت انکارناپذیر یک جامعه رو به رشد و هدفمند توصیف کرد و ادامه داد: سال‌هاست که هنرمندان ما از حمایت‌های جدی در برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای نمایش‌های خود و تدارک برنامه‌ها رنج می‌برند و نمی‌توانند استعداد خود را به نمایش بگذارند.

وی به طولانی بودن نظام بروکراسی اداری در اجرای برخی از طرح‌ها نظیر عقب‌نشینی خیابان امام در محدوده ایستگاه سرعین تا میدان ارتش اشاره کرد و گفت:‌ ما بیش از دو سال است که این وعده را به مردم می‌دهیم که عقب‌نشینی انجام شود اما ما از یک توافق نهایی غفلت کرده و کار را به یک نظام بروکراسی اداری گرفتار کرده‌ایم که مشکلات آن قابل حل نیست.

این عضو شورای شهر تعیین تکلیف کارگران فصلی در میدان عالی‌قاپو که به چهره شهری سیمایی نامناسب بخشیده است، توجه به هنرمندان بومی در برگزاری برنامه‌های مختلف، حمایت از پایان‌نامه‌ها با موضوع و محور عمران و خدمات شهری،‌ تقویت سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه در برخی از مسیرهای دورافتاده و ناشناخته در سطح شهر و همچنین موظف کردن تاکسی‌ها به فعالیت در این شهرک‌های جدید را بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول