اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه:

نخستین طلبه‌های حوزه علمیه زینب کبری ارومیه پذیرش می‌شوند

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه گفت: برای پذیرش در نخستین ترم تحصیلی مدرسه علمیه تازه تأسیس زینب کبری (س) 80 نفر نام نویسی کرده‌اند.

نخستین طلبه‌های حوزه علمیه زینب کبری ارومیه پذیرش می‌شوند

لیدا قلیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: این مرکز علوم دینی به منظور تربیت نیروی قرآنی و مبلغ دینی برای پذیرش از بین بانوان علاقه‌مند به تحصیل علوم حوزوی فراخوان داده بود.

وی گفت: تا 23 آذرماه که آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی حوزه علمیه زینب کبری (س) بود، 80 نفر از بانوان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه نام نویسی کرده‌اند.

قلیزاده با اشاره به ثبت‌نام بانوان از طریق سامانه، افزود: لیست افرادی که به لحاظ معدل و شرایط قید شده در مرحله ثبت‌نام مورد قبول مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور باشد برای گرفتن مصاحبه و تحقیقات محلی به مدرسه اعلام می‌شود.

وی گفت: افراد پس از گذراندن مراحل مصاحبه و تحقیق به صورت مشروط یک ترم در حوزه مشغول تحصیل می‌شوند و در صورت کسب امتیازات لازم به لحاظ علمی و اخلاقی کد طلبگی دریافت کرده و به صورت رسمی در مدرسه علمیه زینب کبری (س) مشغول فراگیری علوم دینی می‌شوند.

قلیزاده خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه زینب کبری (س) دومین مدرسه علمیه در شهرستان ارومیه است که نخستین ورودی‌های این مرکز علوم دینی از اول بهمن ماه مشغول تحصیل می‌شوند.

وی ظرفیت پذیرش حوزه علمیه زینب کبری (س) را در نخستین سال تحصیلی این مدرسه 35 نفر اعلام کرد که این افراد در سطح دو و در رشته‌های عمومی ویژه به فراگیری علوم حوزوی مشغول خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه افزود: آموزش علوم دینی در این مدرسه علمیه به صورت حضوری بوده و طلاب بعد از گذراندن سه سال تحصیلی و 50 درصد واحدها می‌توانند به صورت مجازی یا نیمه حضوری ادامه تحصیل دهند.

وی اضافه کرد: افراد با ورود به این حوزه علمیه ابتدا دوره‌های عمومی را به مدت پنج سال گذرانده و سپس در رشته‌های فقه و اصول، علوم تربیتی، تفسیر علوم قرآنی و یا رشته‌های تاریخ به ادامه تحصیل خواهند پرداخت. 

قلیزاده هدف از آموزش طلاب در مدرسه علمیه زینب کبری (س) را تربیت طلاب علوم دینی، کارشناس مذهبی، نویسنده یا مبلغ و مدرس اعلام کرد که بتوانند آموزه‌های خود را به مردم ارائه کرده و به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

انتهای پیام/61009/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول