اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری مازندران:

اجرای طرح ریزپهنه‌بندی زلزله در مازندران/ مازندران در گسل زلزله قرار دارد

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: ریز پهنه‌بندی زلزله در سه شهر مازندران اجرا می‌شود.

اجرای طرح ریزپهنه‌بندی زلزله در مازندران/ مازندران در گسل زلزله قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی نبیان بعد از ظهر امروز در همایش ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای، شهر ساری که به منظور دهمین یادمان زلزله بم در سالن جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: همایش تخصصی زلزله به نوعی جلسه بازآموزی برای کسانی است که در فضای ساخت و ساز کار می‌کنند.

وی با تاکید براینکه آمادگی در مقابله با بحران از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است، افزود: زلزله بم هشدار بود.

نبیان به ویرایش آیین‌نامه اجرایی 2 هزار و 800 ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: مفاد آیین نامه‌ها باید در دستور کار ریز پهنه‌بندی‌ها قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه استانداری مازندران آمادگی دارد تا در پروژه ریز پهنه‌بندی‌های شهرستانی حمایت لازم را داشته باشد، تصریح کرد: اگر 40 درصد اعتبارات پروژه ریز پهنه‌بندی‌ها از طریق شهرداری‌ها انجام شود بقیه اعتبارات از سوی معاونت عمرانی استانداری تامین می‌شود.

نبیان با بیان اینکه پروژه ریز‌پهنه‌بندی در سه شهر بابل، ساری و رامسر در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: ریز پهنه‌بندی در بابل با 480 میلیون تومان توسط دانشگاه نوشیروانی،ساری با اعتبار 980 میلیون تومان از سوی مرکز پژوهش‌های بین‌المللی زلزله و در رامسر با اعتباری 680 میلیون تومانی با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در حال انجام است.

وی یادآور شد: ساخت و سازها باید بر اساس آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی مقاوم‌سازی شوند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اعلام اینکه ویرایش چهارم آیین‌نامه 2 هزار و 800 مقاوم سازی ساختمان‌ها در حال بازبینی است، تصریح کرد: مهندسان و مجریان ساخت و ساز مکلف به اجرای آیین نامه‌های مقاوم سازی هستند.

وی با اعلام اینکه مازندران بر روی گسل زلزله قرار دارد، افزود: در یک سال اخیر 182 زلزله از درجه یک تا چهار در مقیاس ریشتر به ثبت رسیده است و در 10 سال اخیر حدود 2 هزار و 484 بار زمین مازندران لرزید.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول