اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن بیماری‌های خاص مازندران مطرح کرد

هزینه‌ بالای درمانی چالش جدی برای بیماران خاص مازندران

مدیر عامل انجمن بیماری‌ها خاص استان مازندران گفت: تأمین هزینه درمانی مهم‌ترین دغدغه بیماران خاص استان مازندران است.

هزینه‌ بالای درمانی چالش جدی برای بیماران خاص مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه بیماران خاص استان مازندران اظهار داشت: هزینه‌های بالای درمانی مشکل جدی بیماران است.

وی با اعلام اینکه بیماران خاص در حال حاضر غیر از دغدغه بیماری به فکر تامین هزینه‌های درمانی هستند، خاطر نشان کرد: استرس هزینه‌های درمانی در حال حاضر مشکل اصلی بیماران خاص استان مازندران است.

مدیر عامل انجمن بیماران خاص استان مازندران با اشاره به کاهش حمایت‌های دولت از بیماران خاص بیان داشت: میزان تخفیفی که مراکز درمانی برای بیماران خاص در نظر می‌گیرند به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: مرکز درمانی که قبلا بیمار خاص را با 90 درصد تخفیف پذیرش می‌کرد در حال حاضر تنها تخفیف 30 درصدی را برای بیمار اعمال می‌کند.

غلامی در ادامه کمبود تخت برای بیماران دیالیز را از دیگر مشکلات بخش کلیوی استان مازندران اعلام کرد و گفت: پذیرش بیماران خاص استان مازندران مثل سایر بیماران انجام می‌شود و تعرفه درمانی برای بیماران خاص مثل سایر افراد محاسبه می‌شود.

وی دیگر مشکلات درمانی بیماران خاص در حوزه بیمه‌ها را یکسان دیدن بیمار خاص با سایر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: بسیاری از اقدامات درمانی برای بیماران خاص در سایر استان‌های کشور رایگان است که در مازندران کمتر اتفاق می‌افتد.

این مسئول بیماری خاص در استان مازندران به مشکلاتی که بیماران خاص با بانک‌ها دارند اشاره کرد و گفت: بسیاری از بیماران خاص برای پیگیری درمانی خویش نیاز به وام  و مساعدت مالی دارند که بانک‌ها همراهی مناسبی ندارند.

وی خواستار حمایت‌های بیشتر سازمان بهزیستی مازندران از کسانی که در معرض تهدید و تبدیل شدن به بیماری خاص هستند شد و بیان داشت: امکان پیشگیری در برخی از بیمارها برای جلوگیری از معلولیت کامل وجود دارد که اگر در این زمینه بهزیستی همکاری کند می‌توان از برخی مشکلات جلوگیری کرد. 

انتهای پیام/86004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول