اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم مطرح کرد

نقش مهم دانشگاه‌ها در تجاری‌سازی تحقیقات فناوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه ارتباط بین صنعت و فناوری از وظایفی است که دانشگاه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

نقش مهم دانشگاه‌ها در تجاری‌سازی تحقیقات فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی کریمیان اقبال ظهر امروز در همایش روابط‌ عمومی‌های پارک‎های علم و فناوری کشور در بوشهر با اشاره به نقش غیرقابل انکار روابط عمومی در معرفی بهتر و بیشتر سازمان‌ها اظهار داشت: توسعه اقتصادی از مسیر توسعه فناوری می‌گذرد و این راه باید با استفاده از نیروهای انسانی به نتیجه برسد.

وی گفت: منابع انسانی محور توسعه است و مسئولان باید این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و این مقوله را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توسعه منابع انسانی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: امروز برای رسیدن به توسعه باید زیرساخت‎های لازم برای فعال کردن نیروی انسانی در بخش خصوصی فراهم شود.

کریمیان تصریح کرد: فاصله بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در کشور یک ضعف است بنابراین رفع این مشکل نیازمند مهندسی مجدد در این ارتباطات است. تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه ارتباط بین صنعت و فناوری از وظایفی است که دانشگاه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: صنعت باید در زمینه ایجاد تقاضا، توجه به توسعه فناوری، نظام نوآوری، توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و کاهش کنترل دولت گام بردارد.

انتهای پیام/66006/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول