اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

شناخت صحیح امام خمینی (ره) زمینه‌ساز درک ولایت فقیه است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گام نخست، شناخت امام خمینی (ره) به طور صحیح است تا بتوانیم در گام‌های بعدی به شناخت صحیحی از رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه دست یابیم.

شناخت صحیح امام خمینی (ره) زمینه‌ساز درک ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در جمع گروهی از پاسداران حفاظت انصارالمهدی خدمت در نظام اسلامی را خدمت در دستگاه امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: اگر این نگاه را داشته باشیم هیچ خدمتی بالاتر از کار در نظام اسلامی نخواهد بود.

وی افزود: امام راحل از آغاز نهضت تا پایان عمر با برکتشان همواره خود را فدایی امام عصر (عج) معرفی می‌کردند و در حقیقت خدمت به اسلام و دستگاه امام زمان (عج) در نگاه علمای شیعه یکی از بزرگ‌ترین آرزوها بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری توفیق خدمت در نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید این فرصت را قدر بدانیم و بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی امام خمینی (ره) خود را فدایی امام زمان (عج) معرفی می‌کرد بسیاری از مردم جهان از این سخنشان اظهار تعجب می‌کردند و نمی‌دانستند که امام غایب چه کسی است که رهبر ایران حاضر است جانش را فدای ایشان کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید مجدد بر افتخار خدمت در دستگاه امام عصر (عج) گفت: در اینجا بحث مال و ثروت مطرح نیست زیرا ارزش وجودی خدمت به تشیع و امام غایب آنقدر زیاد است که افتخارش را صد چندان می‌کند و موجب تقرب به درگاه الهی می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: حقیقت آن است که خلوص نیت در اعمال و رفتار موجب تقرب بیشتر به خدا نیز خواهد شد؛ فاصله میان ارزش‌های مادی و الهی بسیار زیاد بوده و ملاک‌های این دنیایی برای سنجش آن کاربردی ندارند.

وی بیان داشت: مثالی که در اینجا می‌توان مطرح کرد تفاوت میان نماز اولیای الهی و نمازی است که توسط انسان‌های معمولی خوانده می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی روایتی از حضرت محمد (ص) را مورد توجه قرار داد و افزود: عبادت‌های تمام ما در طول تاریخ به اندازه یک ضربت شمشیر امیرالمومنین (ع) ثواب ندارد؛ خالص بودن نیت‌هاست که چنین فاصله‌ای میان اعمال انسان‌ها به وجود می‌آورد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارزش کار تمام کسانی که در نظام اسلامی مشغول خدمت هستند یکسان نخواهد بود، گفت: این امر به دلیل تفاوت در خلوص نیت‌هاست به این ترتیب که امکان این امر وجود دارد که شخصی در مقام و پستی بالا، نتواند به طور کامل از آن استفاده کند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که در راه خدمت به نظام اسلامی دیده می‌شود، عنوان داشت: هر کس باید در این زمینه با دقت وارد عمل شود و آفات را مورد شناسایی قرار دهد؛ دور شدن از این آسیب‌ها، زمینه را برای قرب الهی فراهم می‌سازد.

آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: گام نخست، شناخت امام خمینی (ره) به طور صحیح است تا بتوانیم در گام‌های بعدی به شناخت صحیحی از رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه دست یابیم؛ شناخت حلقه اتصال میان حکومت امام  عصر (عج) و نظام اسلامی هم ضروری است.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول