اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

توافق ایران و غرب در مسایل حقوق بشری امکان‌پذیر نیست/ در زمینه حقوق بشر باید طلبکار غرب باشیم

یکی از مراجع تقلید قم گفت: حتی اگر زمانی درباره انرژی هسته‌ای توافقاتی صورت گیرد، در زمینه مسئله حقوق بشر توافقی نمی‌توان با غرب انجام داد زیرا آنها قصد دارند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

توافق ایران و غرب در مسایل حقوق بشری امکان‌پذیر نیست/ در زمینه حقوق بشر باید طلبکار غرب باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با اعضای مراسم تقدیم جایزه کمیسیون حقوق بشر اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین ارسطا با اشاره به اهمیت حقوق بشر، اظهار کرد: استکبار جهانی بر این مسئله مانور فراوانی می‌دهد و این‌طور ادعا می‌کند که برنامه‌های خود را از طریق حقوق بشر انجام می‌دهد و حتی مخالفان آن را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر زمانی درباره انرژی هسته‌ای توافقاتی صورت گیرد، در زمینه مسئله حقوق بشر توافقی نمی‌توان با آنها انجام داد زیرا آنها قصد دارند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ استکبار در حقیقت قصد دارد افکار و سخنان خود را به جهانیان تحمیل کند و موضوع حقوق بشر را دست‌آویزی برای زیر سؤال بردن اسلام در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید در زمینه حقوق بشر به دفاع اکتفا کنیم بلکه باید از موضع قدرت و تهاجم در مسئله حقوق بشر با غرب برخورد کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اظهار ضعف برخی جوامع اسلامی در برابر فرهنگ غربی عنوان داشت: اظهار ضعف و تسلیم شدن این جوامع در برابر فرهنگ غرب نادرست است ولی اکنون این امر را شاهد هستیم.

وی به ظرفیت اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام و مکتب شیعه از منطق محکم و قوی برخوردار است و در این زمینه می‌توانیم به خداوند توکل و به آموزه‌های اهل بیت(ع) تاسی کنیم تا بتوانیم بر آنها پیروز شویم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جریان‌های تکفیری از دیگر عوامل تهدیدکننده اسلام و مسلمانان هستند بنابراین باید مردم دنیا در زمینه این جریان اطلاعات و آگاهی کافی را کسب کنند.

پایان پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول