اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حسین بهبودی در گفت‌وگو با فارس:

جشنواره محصولات قرآنی بهمن‌ماه برگزار می‌شود

مدیر امور مؤسسات سازمان دارالقرآن‌، هدف از برگزاری جشنواره محصولات قرآنی را تقویت جایگاه مؤسسات در ابداع، طراحی و تولید محصولات قرآنی عنوان کرد و گفت: این جشنواره نیمه اول بهمن‌ماه در مرکز دانشجویی فرهنگی 13 آبان برگزار می‌شود.

جشنواره محصولات قرآنی بهمن‌ماه برگزار می‌شود

 حسین بهبودی مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری دومین دوره از جشنواره محصولات قرآنی، اظهار داشت: نخستین دوره از جشنواره محصولات قرآنی با هدف تشویق و ترغیب مؤسسات قرآنی به سوی فعالیت در عرصه تولید دانش قرآنی با مدیریت اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور سال 90 برگزار شد.

وی ادامه داد: در نخستین دوره شاهد نواقصی بودیم، اما با این وجود نزدیک به 300 اثر در بخش‌های آثار مکتوب قرآنی، نرم افزارهای قرآنی و نشریات و مجلات قرآنی به سازمان دارالقرآن ارسال شد و از این تعداد 54 اثر به مرحله نهایی راه یافت که در نهایت شش اثر حائز رتبه شدند.

بهبودی با بیان اینکه جشنواره محصولات قرآنی هر دو سال یک ‌بار برگزار می‌شود، گفت: امسال دو بخش طرح و ایده‌های قرآنی به بخش‌های جشنواره محصولات قرآنی افزوده شده است تا بتوانیم با گستردگی رشته‌ها، افراد را بیش از پیش ترغیب به شرکت در این جشنواره کنیم.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت جایگاه مؤسسات در ابداع، طراحی و تولید محصولات قرآنی عنوان کرد و افزود: در این دوره علاوه بر فراخوان محصولات قرآنی، بخش نمایشگاهی نیز فعال شده است تا آثار برگزیده در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

بهبودی افزود: امسال نیز همچون دوره قبل، مدیریت جشنواره محصولات قرآنی را به اتحادیه مؤسسات قرآنی واگذار کردیم که امیدواریم با تغییرات ایجاد شده مسئولان بتوانند گامی مؤثر در جهت معرفی و حمایت از مؤسسات برتر فعال در تولیدات فاخر قرآنی بردارند.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید در عرصه تولید محصولات قرآنی پویا باشند، تصریح کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور فراخوان جمع‌آوری محصولات قرآنی موسسات و تشکل‌های قرآنی را به استان‌ها ابلاغ کرده که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری محصولات قرآنی استان‌ها است.

بهبودی ادامه داد: پس از جمع‌آوری محصولات قرآنی از استان‌ها، آثار و محصولات فرهنگی موسسات و تشکل‌های قرآنی به اتحادیه کشوری ارسال می‌شود و آثار برتر از سوی تیم‌های داوری و کارشناسی که در اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور حضور دارند، انتخاب و برای ارائه در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه محصولات قرآنی به مدت دو هفته در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این جشنواره نیمه اول بهمن‌ماه در مرکز دانشجویی فرهنگی 13 آبان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول