اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهه آخر صفر

نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «هدایتگران توحید» در مشهد برپا شد

در آستانه دهه آخر صفر نمایشگاهی از کتاب‌های چاپی و نرم‌افزار با عنوان «هدایتگران توحید» از 9 تا 13 دی‌‌ماه در محل کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) دایر شده است.

نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «هدایتگران توحید» در مشهد برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه، علاوه بر نمایش قرآن‌های منسوب به امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، گزیده‌ای از منابع ارزشمند چاپ سنگی و بیش از هفت هزار عنوان منبع چاپی، الکترونیکی و نرم‌افزار از دانشمندان و نویسندگان بزرگ جهان اسلام در ارتباط با زندگانی، سیره، فضایل، مناقب، معارف، معجزات، احادیث و ... حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

حسن محکی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه همچنین تصاویر تعدادی از دست‌نویس‌های نفیس کهن با موضوع امام رضا (ع)، همچون رساله ذهبیه (طب الرضا)، رساله مختصری در احوالات حضرت رضا (ع)، شرح حدیث رضوی، تحفة‌الرضا (ع)، هدایة‌الرضویه و ... به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از نهم تا سیزدهم دی‌ماه سال جاری در کتابخانه تخصصی و شبانه‌روزی اهل بیت (ع) واقع در حرم مطهر رضوی، بست شیخ بهایی دایر است.

محکی تصریح کرد: در حال حاضر، حدود چهار هزار دست‌نویس کهن (نسخه خطی)، چهار هزار کتاب چاپ سنگی، 70 هزار نسخه کتاب چاپی، 500 هزار نسخه کتاب الکترونیکی، 700 لوح فشرده و 65 عنوان نشریه تخصصی درباره زندگانی، سیره، فضایل، کرامات، مناقب و معارف نورانی ائمه اطهار (ع) در این کتابخانه نگهداری می‌شود که مورد استفاده پژوهشگران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول