اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

واحدهای اشتغال‎زا در روستاهای سمنان دایر می‏شود

فرماندار شهرستان سمنان گفت: در نظر است برای هر روستا با تناسب تولیدات و ظرفیت‎ها، واحدهای اشتغال‎زا دایر شود.

واحدهای اشتغال‎زا در روستاهای سمنان دایر می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران با مسئولان ادارات شهرستان سمنان و برای رسیدگی به مشکلات و مسائل روستاهای بخش مرکزی در فرمانداری سمنان برگزار شد.

حسن سعدالدین، فرماندار سمنان در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی برگزار شد، گفت: شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بوده و با ایجاد تعامل و همدلی و انتقال مشکلات به آنها می‎توانند در توسعه و پیشرفت روستاها تأثیرگذار باشند و مسئولان نیز باید با پیگیری و رفع مشکلات، این نهاد را در مدیریت هر چه بهتر روستاها یاری کنند.

فرماندار شهرستان سمنان بیان کرد: امروز در سطح کشور با وجود بیش از 36 هزار شورا و 120 هزار نفر عضو، پتانسیل بزرگی در کشور ایجاد شده که ضروری است از ظرفیت آن در جهت بهبود و سازندگی شهر و روستا بهره برد.

وی شوراها را عرصه بزرگ خدمت‎رسانی و مظهر اراده مردم در حرکت‎های جمعی دانست و خطاب به اعضای حاضر گفت: باید با عنایت به اعتبارات محدود فعلی نسبت به اولویت‎بندی مشکلات و درخواست‎های خود اقدام کنید.

سعدالدین یکی از اولویت‎های مهم فرمانداری سمنان را جمعیت‎پذیر شدن روستاها و تبدیل شدن آنها به شهرهای جدید در آینده عنوان کرد و افزود: روستاهای ما اکنون در حال تبدیل شدن به مناطق تفریحی هستند و ضروری است با کمک دستگاه‎های اجرایی زمینه توسعه و آبادانی هر چه بیشتر را با بازگشت جمعیت فراهم کنیم تا زمینه رفاه کامل برای روستاییان فراهم شود.

فرماندار شهرستان سمنان اجرای طرح‎های هادی جهت توسعه روستاها را رضایت‏بخش خواند و بیان کرد: به اندازه کافی زمین جهت گسترش و برآورده کردن نیازهای جمعیت قابل برگشت موجود بوده و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص ساخت و سازهای مسکونی و حوادث غیرمترقبه نیز گفت: روستائیان باید در ساختمان‎های ایمن زندگی کنند و این وظیفه ماست که به گونه‎ای عمل کنیم که در صورت بروز حادثه از قبیل زلزله، از حوادث احتمالی آن آسوده خاطر باشیم.

فرماندار شهرستان سمنان در پایان گفت: در نظر است برای هر روستا با تناسب تولیدات و ظرفیت‎ها، واحدهای اشتغال‎زا دایر شود و این فعالیت تا چرخه آخر تولید و بهره‎برداری در همان روستا باقی بماند.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول