اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

آموزش کمک‌های اولیه پیش شرط دریافت گواهینامه / انجام فعالیت‌های ملی با بضاعت استانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: تفاهمنامه‌ای با راهنمایی و رانندگی منعقد کردیم که طی آن متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یک باید قبل از صدور گواهینامه آموزش‌ کمک‌های اولیه را فرا بگیرند.

آموزش کمک‌های اولیه پیش شرط دریافت گواهینامه / انجام فعالیت‌های ملی با بضاعت استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زهیری شب گذشته در سی‌وپنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت و اظهار داشت: با همکاری و همراهی شورا می‌توانیم در خدمت‌رسانی فعال‌تر ظاهر شویم.

وی اهداف جمعیت هلال احمر را بشردوستانه دانست و کارکردهای آن‌ را نیز اجتماعی، فرهنگی و امدادی ذکر کرد و افزود: جمعیت هلال احمر با عنوان داوطلب‌محوری فعالیت می‌کند که از نکات بسیار مهم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان قم در کشور خاطرنشان کرد: عمده مباحث هلال احمر امداد و نجات است که در مواقع بحران باید با دقت و سرعت بالا وارد شود و ضمن کنترل بحران، کمک‌های خود را به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه ارائه کند.

وی با اشاره به داوطلب محور بودن جمعیت هلال احمر تصریح کرد: به منظور حفظ آمادگی این نیروها در طول سال که فعالیت بحرانی نداریم باید دائماً به آن‌ها آموزش‌های تخصصی داده شده و افراد جدیدی هم به این تیم‌ها اضافه شوند.

زهیری با بیان اینکه نیروی انسانی ما در بخش داوطلبان به 2 بخش تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: بخشی از داوطلبان که متخصص هستند در تیم‌های عملیاتی از جمله تیم‌های جاده‌ای، کوهستان، سیلاب، آواربرداری، حمایت روانی، تغذیه و ... سازماندهی می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت آموزش‌های کمک‌های اولیه امداد و نجات به مردم اظهار داشت: امیدواریم با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم اگر حادثه‌ای رخ داد این افراد در مرحله نخست بتوانند خود را نجات دهند و در مرحله دوم بتوانند اطرافیان و نزدیکان خود را نجات بدهند تا نیروهای متخصص برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در بخش متخصصین 332 نیروی برادر و 111 نیروی خواهر داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه در وضعیت بسیار خوبی هستیم و نیروهایی داریم که بسیار فعال و با انگیزه و با علاقه هستند و با وجود اینکه در برخی از حوادث برای نجات مردم آسیب می‌بینند اما همچنان حضور فعال خود را در تیم‌های عملیاتی حفظ می‌کنند.

وی آموزش عام را از دیگر سرفصل‌های کاری جمعیت هلال احمر دانست و یادآور شد: هرچه بتوانیم افرادی که در استان ساکن هستند را آموزش‌های کمک‌های اولیه بدهیم این افراد در مقابله با حوادث احتمالی آماده‌تر هستند.

زهیری با بیان اینکه ما در مساجد، حسینیه‌ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و ... بحث آموزش کمک‌های اولیه را در برنامه داریم، اظهار داشت: بعد از حادثه برخورد 2 اتوبوس در اتوبان قم ـ تهران، تفاهمنامه‌ای با راهنمایی و رانندگی منعقد کردیم که طی آن متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یک باید قبل از صدور گواهینامه آموزش‌ کمک‌های اولیه فرا بگیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس استان اظهار داشت: طی این طرح آموزش کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ارائه می‌شود که امیدواریم به‌زودی این طرح را به تمام مدارس استان تعمیم دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 28 هزار و 700 نفر در استان قم آموزش‌های عمومی کمک‌های اولیه را فرا گرفته‌اند، ادامه داد: از نظر انبار امدادی نگرانی نداریم و اگر حادثه‌ای در قم و اطراف آن رخ دهد آمادگی داریم کمک‌های اولیه را ارائه کنیم.

وی همچنین ارائه خدمات توسط 100 پزشک و پرستار به عزاداران حسینی در پیاده‌روی روز اربعین قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در این روز یک‌هزار و 100 نفر برای مداوا به آمبولانس‌های هلال احمر مراجعه داشتند که 45 نفر از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند.

زهیری خاطرنشان کرد: ما در استان قم کارهای ملی با بضاعت استانی انجام می‌دهیم که به همین علت نیازمند حمایت هستیم.

انتهای پیام/78010/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول