اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

قرار گرفتن نیمی از کلاس‌های مدرسه شاهد پیشوا در زیرزمین

به رغم هوشمند بودن تمام کلاس‌های مدرسه شاهد شهید محمد جنیدی شهرستان پیشوا، نیمی از دانش‌آموزان در کلاس‌های کم‌نور و نفس‌گیر درس می‌خوانند.

قرار گرفتن نیمی از کلاس‌های مدرسه شاهد پیشوا در زیرزمین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به رغم هوشمند بودن تمام کلاس‌ها، نیمی از 352 دانش‌آموز مدرسه شاهد شهید محمد جنیدی پیشوا در کلاس‌های کم‌نور و نفس‌گیر درس می‌خوانند.

کریم عرب نعمتی، مدیر مدرسه شاهد شهید محمد جنیدی پیشوا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه از 12 کلاس، شش کلاس آن در طبقه زیرزمین قرار دارد، اذعان کرد: نور کلاس‌های پایینی کم است و از آغاز شروع کلاس‌ها تا پایان روز چراغ مهتابی این کلاس‌ها باید روشن باشد و نور غیر طبیعی، خیلی برای شادابی دانش‌آموزان مناسب نیست؛ از سوی دیگر زمانی که دانش‌آموزان کلاس‌های دیگر ورزش دارند و در حیاط بازی می‌کنند از پنجره کوچکی که به کلاس مشرف است، برای دانش‌آموزان و معلم مزاحمت ایجاد می‌کنند.

وی در ارتباط با هوشمندسازی کلاس‌ها اظهار داشت: سال گذشته از 12 کلاس، شش کلاس هوشمند بوده است و همکارانی که کلاسشان هوشمند نبود، نسبت به این موضوع گلایه داشتند، اما ما هم از امور شاهد اداره‌کل گلایه داریم که وعده دادند به ازای هر کلاس که ما هوشمند کنیم یک کلاس را هم آنها هوشمند می‌کنند اما به این وعده خود عمل نکردند.

وی با بیان اینکه ما همه آرامش و زندگی خود را مدیون شهدا، جانبازان و آزادگانی هستیم، که جان خود را برای سرافرازی نظام و اسلام در این راه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اظهار داشت: فرزندان این عزیزان نیز باید حرمت داشته باشند مورد احترام ما هستند اما فضای فیزیکی مدرسه بسیار محدود است و زنگ تفریح کیپ همدیگر هستند و نمی‌توانند آن‌طور که شایسته است بازی کنند در اصل ساختمان مدرسه بزرگ بوده که آن را به قسمت دختران و پسران تقسیم کرده‌اند. به هرحال درخواست کرده‌ایم که مدرسه را جابه‌جا کرده و با مدرسه دیگری عوض کنند.

مسجد کوچکی که مساحت آن به اندازه دیگر کلاس‌های ما است در شان آنها نیست. بنابراین هر روز برای اقامه نماز جماعت موکت در حیاط مدرسه پهن می‌کنیم و جمع می‌کنیم که تکرار این کار غیربهداشتی است. از سوی دیگر روزهای بارانی و سرد سال مشکل برپایی نماز جماعت داریم چراکه مسجدی با ظرفیت 40 ـ 50 نفر، گنجایش جمعیت 352 نفری دانش‌آموزان را ندارد و داشتن مسجد خوب و بزرگ برای مدرسه شاهد مهم است.

از سوی دیگر به‌دلیل قرار داشتن مسجد در زیر زمین بوی بد پای برخی دانش‌آموزان و تراکم جمعیت فشرده هنگام نماز آزاردهنده است.

یکی از معلمان مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران می‌گوید: کلاس من امسال 28 نفره است و کلاس‌ها فضای زیادی ندارد من گاهی اوقات وقتی خانه می‌روم متوجه می‌شوم که پاهایم کبود شده است و علت آن هم این است که فضای راهرو بین نیمکت‌ها کم است و بین این میزها حرکت کردن سخت است از طرف دیگر نور کلاس چون در زیرزمین است خیلی کم است اگر کلاس بزرگی داشتیم و دانش‌آموزان را گروهی می‌نشاندم، خیلی بهتر جواب می‌داد اما الان هرکاری می‌کنم نمی‌توانم میزها تو هم تو هم می‌شود و رفت و آمد بین میزها خیلی سخت است کلاس اول هم طوری است که حتماً باید بالای سر بچه‌ها باشیم و کارهای آن‌ها را ببینیم. آنها تازه وارد مدرسه شده‌اند خواندن و نوشتن بلد نیستند بچه‌های ضعیف هستند فاصله دانش‌آموزان با تخته استاندارد نیست و میزهای جلویی فاصله‌شان با تخته خیلی کم است.

امید است مسئولان مربوطه با مطالعه این مطلب و آگاهی از کمبودها و مطالبات مردم غیور شهرستان مذهبی پیشوا و وارثان قیام 15 خرداد هرچه سریع‌تر شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

انتهای پیام/2462/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول