اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان خبر داد

اجرای 13 طرح ملی آبرسانی گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اجرای 11 طرح فاضلاب و 13 طرح ملی آبرسانی در این استان خبر داد.

اجرای 13 طرح ملی آبرسانی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان عصر امروز در جلسه آبفای استان با اشاره به قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری اظهار کرد: این قانون در 11 دی سال 69 در مجلس به تصویب رسید.

وی هدف از تشکیل ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری را جمع‌آوری، انتقال و ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرهای هر استان است.

این مسئول با بیان اینکه شرکت آبفای گیلان اکنون در 16 شهرستان و 48 شهر استان به امر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی می‌پردازد، تصریح کرد: در این شرکت 11 پروژه جمع‌‌آوری و هدایت و دفع فاضلاب بهداشتی و 13 طرح ملی آبرسانی در دست اجرا است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت نهایی تصفیه‌خانه فاضلاب رشت خاطرنشان کرد: هدف شرکت آبفای گیلان بهره‌برداری از ظرفیت نهایی این تصفیه‌خانه با 63 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

روشن‌روان، با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب رشت نباید متوقف شود، یادآور شد: لایروبی، پاکسازی، اصلاح و بهسازی شبکه‌های فاضلاب از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب است.

وی متذکر شد: تعیین تکلیف خروجی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب رشت از وظایف حوزه معاونت مهندسی و توسعه است.

به گفته مدیرعامل آبفای گیلان، فروش اوراق مشارکت در طرح فاضلاب رشت تنها برای 693 کیلومتر خط انتقال فاضلاب و تکمیل سه ایستگاه پمپاژ باقیمانده در اجرای طرح فاضلاب رشت بوده است.

انتهای پیام/2300/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول