اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد

کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبرداری که از طریق پخش آگهی تبلیغاتی مبلغ 9 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی قدمی از دستگیری کلاهبرداری که از طریق پخش آگهی تبلیغاتی مبلغ 9 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: در پی شکایات واصله مبنی بر کلاهبرداری از طریق پخش آگهی تبلیغاتی در سطح شهر قم از زائران عتبات عالیات و حج عمره بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم اصلی شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به جزئیات کامل این کلاهبرداری اعتراف کرد.

قدمی اظهار داشت: متهم با وعده اعزام به عتبات عالیات با مبلغ 800 هزار تومان و حج عمره با مبلغ 2 میلیون تومان و اسکان در بهترین هتل‌های عراق و عربستان به صورت مسافرت هوایی، با همدستی چهار نفر دیگر در مکان‌هایی همچون بنگاه معاملات املاک، دفتر خدمات کامپیوتری و فروشگاه لباس اقدام به ثبت نام از متقاضیان می‌کرد.

وی افزود: متهم با انجام مانور متقلبانه تعدادی از زائران را به سفرهای زیارتی اعزام کرده بود که همین امر موجب گمراهی و جلب اعتماد سایر متقاضیان شده و در مراحل و ثبت‌نام‌های بعدی به شیوه‌های مختلف سفر افراد را به تعویق انداخته بود.

قدمی اظهار داشت: ماموران با توجه به حساسیت موضوع با به کارگیری تمام توان پلیسی خود در یک عملیات غافلگیرانه تمام متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: ماموران در تحقیقات خود پی بردند تاکنون بیش از یک‌هزار و 100 نفر، مجموع مبلغ 9 میلیارد ریال، از شهر قم و برخی استان‌های دیگر برای انجام سفر زیارتی به این افراد پرداخت کرده‌اند.

قدمی گفت: در نهایت متهم اصلی به همراه سایر متهمان دیگر ضمن اعتراف، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شد.

انتهای پیام/2258/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول