اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز هشدار داد

ابراز نگرانی وضعیت نامناسب کمپ‌های نگهداری بانوان بی‌سرپرست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب کمپ‌های نگهداری بانوان بی‌سرپرست گفت: در این کمپ‌ها از طیف‌های سنین مختلف حضور دارند و نظارت بر این کمپ‌ها بسیار ضعیف است و تخصص‌های مختلف به صورت نامتناسب اداره می‌شود و کودکان در کنار زنانی که مشکلات اخلاقی دارند نگهداری می شوند.

ابراز نگرانی وضعیت نامناسب کمپ‌های نگهداری بانوان بی‌سرپرست

به گزارش خبزگزاری فارس از تبریز، اکرم حضرتی شامگاه امروز در نشست مشاوران امور بانوان ادارات استان آذربایجان‌شرقی با استاندار اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز بانوان ما با آن روبه‌رو هستند، قوانین و مقررات ادارات است که مردانه است، تمام ضوابطی که در ادارت تعریف می شود بر حسب و متناسب با وضعیت آقایان تعریف می‌شود.

وی افزود: بانوان به دلیل مسئولیتی که در خانه دارند باید ضوابط انعطاف‌های ویژه‌ای داشته باشد که بانوان بتوانند از این انعطاف‌ها بهره‌مند شوند.

حضرتی اضافه کرد: مورد بعدی اقتصاد بانوان است که باید با تامین ساز و کارهایی راهکاری برای تقویت اقتصاد و استقلال مالی بانوان داشته باشیم که در ارتباط با مشاغل خانگی اکثرا بازارچه‌هایی برای نمایش حداقل کارها و شغل‌های خود دارند و باید برای این کار مکانی تعریف شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب کمپ‌های نگهداری بانوان بی‌سرپرست، ادامه داد: در این کمپ‌ها از طیف‌های سنین مختلف حضور دارند و در دورترین محل تبریز باغ معروف نگهداری می‌شوند که خود بستر آماده فسادهای مختلف است.

حضرتی افزود: نظارت بر این کمپ‌ها بسیار ضعیف است و تخصص‌های مختلف به صورت نامتناسب اداره می‌شود و کودکان در کنار زنانی که مشکلات اخلاقی دارند نگهداری می شوند، باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مسئله شود و تدابیری خاص توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه، بانوان محوری‌ترین فرد در خانواده هستند، تصریح کرد: درصد اعتیاد بانوان در جامعه در حال افزایش است و این امر به نفع شهر و مسائل خانواده نیست، اگر نتوانیم در مورد آسیب قشر آسیب بانوان تدابیری را در نظر بگیریم قطعا خانواده‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

حضرتی همچنین بیان کرد: در مسائل شهرداری بیشتر به مسائل سخت افزاری توجه می‌شود ولی امروزه ما با مشکلات نرم افزاری مواجه هستیم باید به غنی سازی محتوایی و فرهنگی بپردازیم، ما شهرنشین داریم و تاکنون نتوانسته‌ایم شهروند تربیت کنیم، چون شهر نشین‌ها از فرصت‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند این در حالی است که شهروند به حقوق خود آشناست و رسالت و تکلیف خود را در مقابل جامعه آگاه است.

وی ادامه داد: برنامه‌های صدا و سیما در ارتباط با امور بانوان کم است و تنها مقوله‌ای که می‌توان روی آن کار کرد برای بازدهی مناسب آموزش است و از سبد فرهنگی در زندگی خانواده‌ها خبری نیست.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول