اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

جلب مشارکت‌های مردمی چالش‌های آموزش و پرورش را برطرف می‌کند

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: جلب مشارکت‌های مردمی در تمام زمینه‌ها می‌تواند چالش‌های آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری برطرف کرده و به حرکت مثبت و سازنده در این زمینه کمک کند.

جلب مشارکت‌های مردمی چالش‌های آموزش و پرورش را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل بابالو عصر امروز در همایش مدیران و معاونان آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: ‌آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف کار سخت و سنگینی را پیش رو دارد و ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در نظام تعلیم و تربیت به این مشارکت و حضور همه‌جانبه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از استان‌های برتر و درجه یک در جلب مشارکت‌های مردمی است به طوری که خیرین بیشماری از این استان همراه و همسو با آموزش و پرورش سعی می‌کنند به توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی همت کنند.

بابالو با بیان اینکه تمام انرژی معلمان و فرهنگیان باید مصروف توسعه منابع انسانی و اعتلای آن شود، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم آموزش و پرورش باید به منبع ثروت عظیم اندیشه و فکر و تحول تبدیل شود و مأموریت اصلی خود را در تربیت نسل جدید به خوبی ایفا کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه فرهنگیان جز عزیزترین و شریف‌ترین اقشار جامعه هستند، اضافه کرد: برخلاف سایر حوزه‌ها که ممکن است اختلاف سیاسی و روش اجرا به موفقیت‌ها لطمه و صدمه‌ای وارد کند، در آموزش و پرورش باید با حفظ اتحاد و انسجام به گونه‌ای عمل کرد تا این آسیب‌ها به این مجموعه رخنه نکند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد:‌ وزیر آموزش و پرورش از جنس خود معلمان است به طوری که مراحل مختلف مدیریتی را از عزیزترین مقطع، معلمی آغاز کرده و تمام مراحل مدیریتی را با جدیت سپری کرده و امروز نیز درد آشنا به این حوزه توانسته در سنگر خدمت‌رسانی به معلمان و فرهنگیان حضور داشته باشد.

بابالو یادآور شد: امروز فضای جامعه، فضای گفتمان و توأم با تدبیر و امید است و همه باید در عرصه تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی ادامه داد: ماهیت کار آموزش و پرورش سنگین و سخت است و هر کس مسئولیتی در آن قبول می‌کند وظیفه‌ای سنگین و خطیر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر با بیان اینکه همه محصول آموزش و پرورش تعلیم و تربیت رفتار و توانمندی دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران زمین است، گفت: قطعاً استان اردبیل از شایستگی و ظرفیت صابر سپهری بهره‌مند می‌شود.

بابالو در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در هدف‌گذاری مشکل نداریم و در اسناد بالادستی بهترین اسناد را داریم که بالاترین آن قرآن است.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی توان و شایستگی ما بیش از این است، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه مسئولان، اولیا، معلمان، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف کشور است.

بابالو از قدرت‌های پیرامونی آموزش و پرورش خواست به جای اعمال فشار به نیروهای فرهنگی اجازه بدهند امر تعلیم و تربیت به صورت تخصصی راه خود را ادامه دهد و در این راستا آموزش و پرورش را یاری کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور خاطر نشان کرد: امروز فضای جامعه، فضای گفتمان و توأم با تدبیر و امید است و همه باید در عرصه تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما ظرفیت و توانمندی بهترین شدن را دارد، اضافه کرد: با پشتوانه الهی و مکتب اهل بیت (ع) می‌توان جزو امت وسط قرار گیریم و ملت نمونه و الگو باشیم.

بابالو بیان کرد: اعتدال‌گرایی، تقویت روحیه امید، استفاده از افراد مجرب و توانمند و ظرفیت‌ها، تعامل اثربخش با همه ارگان‌ها و سازمان‌ها، ارتقا کیفیت فعالیت‌ها و اعتلای جایگاه و منزلت فرهنگیان نکاتی است که از دکتر سپهری خواسته شده تا در طول خدمت خود آنها را مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول