اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل:

تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها بیشترین گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: تاخیر اتوبوس‌ها در جابجایی مسافران آن هم در ترمینال‌ها و میادین اصلی شهر بیشترین گله‌مندی مردم را به دنبال داشته است.

تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها بیشترین گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است

عبدالحسین علی اکبری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال جاری بیش از یک میلیون و 840 هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند که بیشترین گله‌مندی و شکایت مردمی مربوط به تاخیر اتوبوس‌ها در امر جابجایی مسافران است که در این زمینه تذکرات لازم به شرکت‌های تعاونی و رانندگان متخلف صادر شده است.

وی عنوان کرد‌: اگر مردم در این زمینه شکایتی داشته باشند می‌توانند از طریق سامانه 3000143 پیامک کرده و یا موارد تخلف را به حمل و نقل و پایانه‌ها گزارش دهند تا با هرگونه رفتار نامناسب، صادر نشدن بلیط، تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها و رعایت نکردن ضوابط اخلاق حرفه‌ای در رانندگی با خاطیان برخورد شود.

این مسئول افزود: ما در کمیسیون ماده 11 به تخلفات رانندگان در این زمینه رسیدگی می‌کنیم اما از طرفی باید گله‌مندی صاحبان اتوبوس‌ها را نیز مدنظر داشته باشیم که گاه در طول سال ظرفیت جابجایی آنها کمتر از 50 درصد است و این خود مشکلاتی را برای رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها به وجود آورده که به هر بهانه‌ای دنبال سوار کردن مسافران بیشتر هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با اعلام اینکه مسافرگیری در میادین اصلی شهر به حداقل رسیده و با خاطیان در این زمینه برخورد می‌شود، گفت: شایسته است از شهرداری اردبیل به خاطر زیباسازی محیط ترمینال و ایجاد امکانات رفاهی برای عموم مسافران قدردانی کنیم و از مردم بخواهیم که از این ترمینال و امکانات آن استفاده کنند.

علی اکبری مسافرگیری در میادین مختلف شهر و مسیرهای خارج از پایانه‌ها را ممنوع و غیر اصولی اعلام کرد و یادآور شد: با همکاری پلیس راهور در این زمینه در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و با برخورد قاطع با شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان امروزه کمترین مشکل را در این زمینه شاهد هستیم.

این مسئول تصریح کرد: ما در این زمینه حتی تا مرز تعطیلی برخی شرکت‌ها پیش رفتیم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا رانندگان به خود جرات مسافرگیری در میادین مختلف شهر و ایجاد مشکلات ترافیکی محدوده شهری را ندهند.

بیله سوار صاحب شرکت حمل و نقل با 110 دستگاه وسیله نقلیه شده است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ادامه داد: ما در شهرستان مرزی بیله‌سوار به دلیل نبود شرکت حمل و نقل در این حوزه با مشکلاتی روبرو بودیم که با همکاری صاحبان خودروهای پلاک شخصی کار راه‌اندازی اولین شرکت حمل و نقل را آغاز کردیم که این کار با شناسایی 70 دستگاه خودرو آغاز شد و هم اکنون با 110 دستگاه این کار صورت گرفته و مشکلات و معضلات برطرف شده است.

علی اکبری در مورد فعالیت پایانه مرزی نیز بیان داشت: ما دو مرز مصوب بیله‌سوار و اصلاندوز را داریم ولی در وضعیت فعلی تنها از پایانه مرزی بیله‌سوار حمل و نقل کالا و مسافر انجام می‌شود.

وی به مشارکت این اداره کل در طرح زمستانی سهولت تردد در جاده‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در 38 نقطه شهری با نصب دوربین‌های نظارت تصویری و همچنین فعالیت 24 ساعته مرکز مدیریت راه‌ها وضعیت جاده‌ها را رصد کرده و در این زمینه اطلا‌ع‌رسانی‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل جلساتی را برگزار کردیم و از آنها خواستیم که به رانندگان خود توصیه کنند نسبت به معاینه فنی خودرو و همچنین تجهیز امکانات گرمایشی سامانه حمل و نقل خود اقدام کرده و تجهیزات زمستانی را همیشه با خود به همراه داشته باشند.

علی اکبری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل فعالیت شرکت‌های امداد خودرو و ساماندهی آنها را یادآور شد و گفت: در حال حاضر سه شرکت امداد خودرو در استان اردبیل فعالیت کرده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/62007/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول