اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش

نظام آموزشی 3-3-6 با تعجیل اجرایی شد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی 3-3-6 که با هدف ارتقای کیفی آموزش و پرورش مطرح شده به جای اجرای آرام آرام و تدریجی به صورت عجولانه اجرا شده است.

نظام آموزشی 3-3-6 با تعجیل اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل بابالو پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: 20 هزار سرایداری که در مدارس استخدام شده‌اند اغلب با مدرک کارشناسی بوده که خود این استخدام‌ها بار روانی بسیاری را به همراه دارد.

وی با انتقاد از شیوه غلط جابه‌جایی معلمان متوسطه به مقاطع ابتدایی و ناکار‌آمدی در این حوزه ادامه داد: به شرط حضور در مقطع ابتدایی معلمان متوسطه را جابه‌جا کرده‌اند که این خود به ناکار‌آمدی معلمان در مقطع ابتدایی و ناراحتی و عصبانیت آن‌ها منجر شده است و کار‌آمدی مناسبی را نیز از سوی آن‌ها شاهد نبودیم.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور مدارس خارج از کشور تصریح کرد: ما یک در هم ریختگی نیروی انسانی را شاهد هستیم که باید این وضعیت سامان پیدا کند و کیفیت آموزش و پرورش نیز حفظ شود.

وی با گلایه از اجرای ابتر طرح مدارس قرآنی عنوان کرد: در یک آمار دروغین و غیر‌واقعی ادعا کردیم 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی شده است و به ازای پرداخت مبالغی دانش‌آموزان را به حفظ قرآن کریم ترغیب و تشویق کردیم اما در عمل ریالی به آن‌ها پرداخت نشده است که این نوع تعلیم و تربیت قرآن به روحیه دانش‌آموز ما ضربه وارد کرده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم باید در جایگاه خود قرار گیرد و کسی به خود جرات توهین و جسارت به جایگاه معلم را ندهد، یادآور شد: اقتدار و عزت معلم ما این است که پادشاهی او را در کلاس حفظ کنیم و به خاطر نمره معلم را در تنگنا قرار ندهیم چراکه عزت و آزادگی دانش‌آموزان ما در گروه عزت و آزاد‌منشی معلمان است.

بابالو معلم را محور تحولات آموزش و پرورش معرفی کرد و  گفت: در هر جایگاهی که این محوریت حفظ شود و مدرسه به مرکز تولید اندیشه، تفکر، تحرک، خلاقیت و نوآوری تبدیل شود جایگاه و شان معلم نیز حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان اظهار داشت: ما آموزش و پرورش بدهکار، گرفتار در مشکلات مالی، اعتباری و یا کم‌توجه به خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان نمی‌خواهیم بلکه به آموزش و پرورش تحول‌گرا نیاز داریم که با انتصاب مدیران توانمند در استان‌ها می‌کوشیم تا این شان و منزلت را برای دستگاه تعلیم و تربیت حفظ کنیم چراکه آموزش و پرورش ماهیتاً کار سخت و سنگینی است که مدیریت آن از دست هر کسی برنمی‌آید و این مجموعه قطعاً به نیروهای خدوم نیاز دارد.

انتهای پیام/62001/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول