اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

جلوگیری از سیاست‌زدگی در مدیریت در رأس برنامه‌ها خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هماهنگی بین‌بخشی با دستگاه‌های دخیل در موضوع سلامت، جلوگیری از سیاست‌زدگی و ارج نهادن به کرامت انسان را از اهم برنامه‌های خود اعلام کرد.

جلوگیری از سیاست‌زدگی در مدیریت در رأس برنامه‌ها خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی محرابی‌بهار ظهر امروز در مراسم تکریم رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معارفه خود که با حضور مسئولان استانی و وزارتی، استادان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه نظام جمهوری اسلامی در اولویت قرار دادن سلامت ملت است.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در راستای این وظیفه خطیر در نظر داریم به انجام برسانیم هماهنگی بین‌بخشی با دستگاه‌های دخیل در موضوع سلامت، جلوگیری از سیاست‌زدگی و برخورد سیاسی در محیط دانشگاه و ارج نهادن به کرامت انسان است.

این مسئول با اشاره به اینکه کرامت انسانی از اصول اجتناب‌ناپذیر است و تنها در فضای مدیریتی شفاف قابل حفظ و نگهداری است، گفت: حفظ شأن و جایگاه دانشجویان، استادان، کارکنان و بیماران از اولویت‌های اساسی دانشگاه خواهد بود.

محرابی افزود: نیروی انسانی را که مهم‌ترین عامل رشد و توسعه دانشگاه است مورد توجه و اولویت قرار خواهیم داد چرا که توجه به ارتقای نیروی انسانی نسبت به سایر ابعاد توسعه کاربری، ساختاری و تجهیزاتی در اولویت است.

وی با بیان اینکه اتکا به خرد جمعی از رئوس برنامه‌ها خواهد بود، گفت: تصمیمات مهم سازمانی و موارد تاثیر‌گذار در سرنوشت افراد در شوراهای دانشگاه بررسی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساماندهی بخش نظارت و ارزیابی عملکرد مدیریتی دانشگاه رصد خواهد شد و پذیرای انتقادات و پیشنهادات کارشناسانه برای بهبود و اصلاح امور خواهیم بود.

وی ادامه داد: اعتماد به معاونان و مدیران و دادن اکثر اختیارات به آنان در قبال مسئولیت‌پذیری به عنوان یک اصل مدیریتی مدنظر است.

محرابی از دیگر برنامه‌هایش به اتکا به روش نوین آموزش پزشکی در سطوح مختلف و بهره‌مندی از فناوری‌های نو در رشته‌های مختلف علمی و محور قرار دادن سلامت در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.

وی همچنین در رابطه با چالش‌هایی که باید به آنها توجه شود، اضافه کرد: توجه به شرایط خاص اقتصادی جامعه و سهم بالای بیماران از هزینه‌های درمان، تعامل مثبت بین‌بخشی در بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد و نبودن پوشش کامل بیمه‌ای نیز موضوع را حاد‌تر می‌کند، از ظرفیت‌های خاص شهر مشهد تاکنون مانند توریسم سلامت به اندازه کافی استفاده نشده است و در تامین و توزیع نیروی متخصص انسانی برخلاف حجم بالای فارغ‌التحصیلان تاکنون ناتوان بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: توجه ناکافی به مراقبت‌های اولیه سلامت در برابر خدمات گران‌قیمت بیمارستانی از چالش‌های جدی حوزه سلامت است.

وی گفت: با وجود اطلاع از مشکلات بودجه در سال جاری و آتی از وزیر بهداشت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار حمایت داریم.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول