اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی:

مجلس از لوایح دولت برای حل موانع وقف استقبال می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: مجلس انتظار دارد تا سازمان اوقاف در قالب لایحه موارد ضروری را برای رفع موانع ارائه دهد و نمایندگان نیز آمادگی کامل دارند لوایح را تصویب کنند.

مجلس از لوایح دولت برای حل موانع وقف استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به بحث وقف در جامعه اسلامی و نقش تاثیرگذار آن بیان داشت: یکی از دلایل اصلی اهمیت نهادن دین مبین اسلام به سنت حسنه وقف حضور گسترده و مشارکت مردم در امر خیر است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی، دولت‌ها نمی‌توانند بدون مشارکت مردم در مسائل مختلف مثل آموزش، بهداشت و درمان، رسیدگی به محرومان حضور پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های غلط رژیم گذشته، موقوفات به سمتی هدایت شده که بهره‌برداری از موقوفات برای خیر کم شده و ترغیب مردم کاهش یافته است هر چند که بخش قابل توجهی از این نقصان‌ها بعد از انقلاب اسلامی جبران شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با تاکید بر به روز رسانی مبحث وقف و خروج از مدیریت به سبک سنتی برای افزایش بهره‌وری گفت: می‌توان با وارد کردن وقف در نظام آموزشی تفکر و فرهنگ را در ذهن و اندیشه جوان وارد کرد تا با گذشت زمان این تفکر را در عملکرد مردم دید.

سعیدی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در ترویج فرهنگ وقف ضروری دانست و افزود: می‌توان با ساختن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی تاثیرگذار و به دور از مسائل کلیشه‌ای افکار عمومی را هدایت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اکثر نمایندگان اهمیت بحث وقف را می‌دانند اذعان داشت: مجلس انتظار دارد تا سازمان اوقاف در قالب لایحه موارد ضروری را برای رفع موانع ارائه دهد و نمایندگان نیز آمادگی کامل دارند تا با حمایت از این طرح‌ها اقدامات لازم را انجام داده و لوایح را تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان‌های گذشته بخش قابل توجهی از اوقاف بدون استفاده و رسیدگی بود خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف استان با وجود مشکلات زیاد به موفقیت‌های زیادی دست یافته و توانسته است از بخش زیادی از توان استان استفاده کند هر چند که این تلاش کافی نیست و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افراد زیادی هستند که تمایل به وقف دارند اما وقت کافی برای پیگیری ندارند اظهار داشت: بنده حاضرم بخشی از ارث پدری خود را در صورت همکاری سازمان اوقاف و انجام کارهای اداری و حقوقی آن وقف کنم.

انتهای پیام/60001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول