اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر قم:

باور خدمت به زائران در مدیریت شهری قم نهادینه شده است

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: باور خدمت حداکثری به زائران در میان همه‌ی کارکنان مدیریت شهری قم وجود داشته و نهادینه شده است.

باور خدمت به زائران در مدیریت شهری قم نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مصطفی ملایی با اشاره به پیاده‌روی عظیم مردم قم از حرم حضرت معصومه(س) به سمت جمکران در اربعین حسینی اظهار داشت: این حرکت مانند ساختمانی زیبا و رفیع بود که مردم مسلمان، آجرهایش را تشکیل می‌دادند و ملات پیونددهنده آنها هم عشق به امام حسین(ع) بود.

وی افزود: در اربعین حسینی به عینه دیدیم که مردم مسلمان و شیعه قم و زائران کریمه اهل بیت(س) بر کشتی نجاتی که همان دنباله‌روی از اباعبدالله(ع) است سوار شدند تا هدایت شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پیاده‌روی مردم قم مابین دو مکان مقدس در حقیقت بین‌الحرمین دیگری را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: این اتحاد و همدلی، سرمایه‌ای اجتماعی و عظیم برای شهر قم و نظام اسلامی است زیرا محرم و صفر و تاسوعا و عاشورای حسینی هستند که عامل وحدت ما شیعیان به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: دین اسلام نگاه ویژه‌ای به حرکت‌های جمعی دارد و در آیه 103 سوره آل عمران نیز این وحدت و همدلی جمعی به عنوان نعمتی برای مسلمانان ذکر شده است.

ملایی با بیان اینکه تجلی این نعمت را امروز در قم شاهد بودیم، تصریح کرد: مردم قم امروز در حقیقت مصداق بهترین امت‌ها بودند و توانستند وحدت را به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی متجلی کنند؛ تجلی عزت و اقتدار شیعه امروز همراه با صحنه‌های بسیار زیبا در قم دیده شد و این امر را مرهون حضور مردم و تلاش همه‌ی مسئولان به ویژه تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط به ویژه مدیریت شهری قم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در طول این پیاده‌روی عنوان داشت: شهرداری قم نسبت به اینگونه امور حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز در این میان پوشش خبری و تصویری گسترده‌ای داشت و سبب شد این حرکت مردمی در سطح ملی و بین‌المللی انعکاس خوبی داشته باشد.

ملایی افزود: باید به دلیل وجود چنین برکاتی در جامعه اسلامی و زمینه‌سازی برای بروز حرکت‌هایی این چنینی سجده شکر به جا بیاوریم و قدردان نعمت‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باور خدمت حداکثری به زائران در میان همه کارکنان مدیریت شهری قم وجود داشته و نهادینه شده است، تصریح کرد: با این حال جایگاه قم بسیار بالاست و انتظارات هم به تناسب آن افزایش یافته بنابراین باید بیش از اینها وارد میدان شد.

وی گفت: در مجموع می‌توان گفت کار مدیریت شهری قم در ارائه خدمات به زائران و شهروندان در طول ایام محرم و صفر امسال خوب بوده و این امر جای تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/2258/ی/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول